مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جمع خبرنگاران:

نسبت دادن منشأ بوی تهران به آرادکوه طنز است

علیپور گفت: اگر منبع بو آرادکوه باشد ابتدا مناطق جنوب غربی تهران باید متوجه شوند در حالیکه اول مناطق ۲ و ۳ را دربرگرفت.

خبرنگار: کاظمی/نسبت دادن منشأ بوی تهران به آرادکوه طنز استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند و بازیافت در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه این نمایشگاه با توان و همت سازمان‌های مرتبط با حوزه بازیافت و بخش خصوصی فعالیت می‌کنند گفت: سازمان مدیریت پسماند هم به لحاظ پشتیبانی سعی می‌کند مناطق مختلف شهرداری تهران را حمایت کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هدف از این نمایشگاه تبادل اطلاعات و آشنایی با تکنولوژی‌های بازیافت و سیاست‌های شهرداری در حوزه مدیریت پسماند است اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند یک سیستم و چرخه واحد نداریم و این کار صرفاً با ایجاد یک نرم‌افزار موبایلی حل نمی‌شود و باید به شهروندان آموزش‌های مستمر در مورد تفکیک زباله خشک و‌تر و آب‌گیری زباله‌تر را آموزش دهیم.

او با بیان اینکه اساس مدیریت پسماند بر اساس کاهش است، تأکید کرد: ما نباید بگوییم اول پسماند تولید می‌کنیم و بعد آن را تبدیل به انرژی می‌کنیم بلکه باید بگوییم پسماند را تا می‌توانیم باید کاهش دهیم.

علیپور با تأکید بر اینکه در حال حاضر تلاش می‌کنیم شکل مخازن زباله را تغییر دهیم و به صورت تفکیکی جانمایی کنیم اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به ازای زباله خشک هزینه‌ای را به شهروندان برمی‌گردانیم و نرم‌افزار‌هایی هم که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند باید تمام زیرساخت‌های لازم مانند خودرو و پستیبانی را داشته باشند و ایجاد تنها یک نرم‌افزار برای این کار کافی نیست.


بیشتربخوانید: دومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین آلات آغاز به کار کرد


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه به موضوع بوی نامطبوع تهران در روز‌های اخیر پرداخت و گفت: نظر ما این است که دفن زباله در آرادکوه باید کاهش یابد، اما اینکه بوی تهران به خاطر آلودگی آرادکوه است طنز است و این ساده‌ترین شکل برخورد با مسئله است و کسانی که اینگونه سخن می‌گویند، چون نمی‌توانند منبع بو را شناسایی کنند به سراغ ساده‌ترین راه می‌روند و می‌گویند منبع بو آرادکوه است.

او با تأکید بر اینکه بوی انتشار یافته در آرادکوه نمی‌تواند در مناطق ۲ و ۳ استشمام شود اظهار کرد: این بو از مسیر جنوب غرب به شمال بوده و اگر منبع آن آرادکوه باشد ابتدا باید مناطق ۱۶ و ۱۹ متوجه شوند نه مناطق ۲ و ۳.

علیپور خاطرنشان کرد: از استاندار هم خواسته‌ام تا نهاد‌های مرتبط در این باره گزارش خود را ارائه دهند و آن وقت در مورد مسئله قضاوت کنیم نه آنکه وقتی یک نفر بویی را استشمام می‌کند بدون نظر کارشناسی بگویند از فلان جا است.

دومین نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند و بازیافت با حضور پروانه معافی نماینده مردم تهران در مجلس، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و محمدرئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از ۹۵ شرکت داخلی و خارجی از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ آذر دستاورد‌های خود در حوزه کاهش و بازیافت پسماند را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار