در بسته حوادث ۱۵ آذرماه بخوانید؛

از مصدوم شدن ۵ نفر در یک سانحه رانندگی تا بستن دستان سارقان حرفه ای

مهم‌ترین حوادث امروز، جمعه ۱۵ آذر ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز جمعه ۱۵ آذر ماه در این بسته خبری مشاهده نمایید.

واژگونی خودروی پژو در جاده الهایی اهواز حادثه آفرید

به نقل از روابط عمومی مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه جندی شاپور اهواز، ساعت ۲۰ و ۱۸ دقیقه شامگاه پنجشنبه یک دستگاه خودروی پژو در جاده الهایی در محور شوش - اهواز واژگون شد.

در این حادثه سرنشینان خودرو که ۴ مرد و یک زن بودند، مصدوم و به سرعت به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

۱۶۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس ۱۱۵ شامل ۵۷ شهری و ۱۰۳ جاده‌ای در خوزستان فعال هستند.

براساس این گزارش، خوزستان ششمین استان کشور در طول راه‌های برون شهری بدون احتساب راه‌های روستایی و هفتمین استان کشور در میزان طول راه‌های شریانی و ترانزیتی کشور است.

هرسال حدود ۱۴۵ میلیون تردد در جاده‌های خوزستان انجام می‌شود که در سال ۹۷ حدود ۱۵ میلیون افزایش تردد در جاده‌های این استان ثبت شده‌است.

پلیس، دستان ۴ سارق حرفه‌ای را بست

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی دشت آزادگان گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و برخور قاطع با مخلان نظم عمومی، طرح شناسایی و دستگیری سارقان سابقه دار و تحت تعقیب بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی ۴ نفر از سارقان حرفه‌ای و تحت تعقیب که دارای سوابق متعدد سرقت نیز هستند را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات غافلگیرنه دستگیر کردند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۵۰ متر سیم برق، الات و ادوات مخصوص برش و سرقت سیم برق، ۱۸ عدد تلفن همراه، یک دستگاه پمپ آب، ۲ دستگاه رایانه، یک دستگاه کولر گازی، ۱۲ عدد انگشتر نقره، ۲ دستگاه دوچرخه حرفه ای، یکدستگاه دوربین عکاسی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی دشت آزادگان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به ۱۶فقره انواع سرقت اعتراف کردند، بیان کرد: در همین رابطه پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

برخورد نیسان با مزدا ۵ نفر را به کام مرگ کشاند

سید مهدی ایوبی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر گفت: حادثه برخورد وانت نیسان با مزدا بعد از ظهر جمعه حوالی ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه نرسیده به ۲ راهی نفت سفید گزارش شد.

او با بیان اینکه که نیرو‌های امدادی به سریع به محل اعزام شدند افزود: با وجود اعزام نیرو‌های امدادی متاسفانه بدلیل آتش گرفتن وانت مزدا، ۵ سرنشین این خودرو کشته شدند.

ایوبی با اشاره به علت این حادثه بیان داشت: این سانحه حد فاصل شوشتر و ملاثانی و در حوزه شهرستان ملاثانی رخ داد که بررسی علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در حال انجام است.

شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی کرخه در بند قانون

محمد الوندی رییس پارک ملی کرخه شوش گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه در جریان گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت در روز جمعه در نوبت صبح و عصر ۶ قبضه سلاح شکاری و بادی از جمله یک قبضه سلاح دولول غیرمجاز از شکارچیان متخلف کشف کردند.

او با بیان اینکه لاشه ۵۰ قطعه پرنده شامل کبوتر، گنجشک و تیهو از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد، بیان کرد: هرگونه شکار غیرمجاز گونه‌های وحشی اعم از پرندگان، پستانداران و خزندگان بدون اخذ پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و به موجب مواد ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید مجازات دارد.

الوندی اظهار داشت: ضرر و زیان قابل وصول برای هر قطعه تیهو ۲ میلیون ریال و برای هر قطعه کبوتر و گنجشک یکصد هزار ریال است.

توقف محموله کالای قاچاق در شهرستان هندیجان

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان هندیجان با اقدامات اطلاعاتی و کنترل محور‌های مواصلاتی شهرستان ۲ دستگاه کامیونت ایسوزو حامل بار قاچاق شامل انواع لوازم خانگی و پارچه را شناسائی ومتوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها ۲۴۴ طاقه پارچه، ۱۲۰ ثوپ انواع پوشاک، ۱۷ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۱۶ دستگاه ماشین ظرفشوئی، یک دستگاه یخچال دوقولو و یک دستگاه کولر دوتیکه فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار داشت: ۲ نفر در این رابطه دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.