گزارش/

واقعیت اختراع خودروی آب سوز؛ نوابغ یا نوابیغ؟

این روز‌ها در میان افزایش قیمت بنزین خبری با عنوان آب سوز کردن خودرو منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در بر داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا با حجم زیاد خبر‌های آب سوز کردن خودرو مواجه شده ایم خبری که در میان افزایش قیمت بنزین ، واکنش‌های زیادی را در بر داشته و هنوز در میانه تائید و تکذیب‌ها گرفتار مانده؛ بسیاری از مردم که نگران قیمت بنزین هستند به آن دل خوش کرده و امیدوارند بتوانند با ریختن آب در باک ماشینشان خودرو را به حرکت درآورند.

خودروی آب سوز

بحث خودروی آب سوز از کجا شروع شد؟

با انتشار فیلمی که شیلنگ آب را درون باک خودروی ۴۰۵ می‌گذارد و ماشین به حرکت در می‌آید. این فرد ادعا می‌کند که می‌تواند خودرو را با آب به راه بیندازد. این فرد حتی اقدام به راه اندازی سایتی کرده است و ادعا می‌کند که با نصب تجهیزات ۴.۵ میلیون تومانی می‌تواند یک خودرو را آب سوز کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که غول‌های صنعت خودروسازی دنیا در حال ارائه خودرو‌های هیبریدی و برقی هستند و در صدد هستند هزینه‌های حمل و نقل و آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش دهند اما تاکنون هیچ کدام موفق به چنین کاری نشده اند.

بسیاری از ما با شنیدن خبر آب سوز کردن خودرو‌ها با خود گفتیم چه اختراع عجیبی است؛ در صورتی که بحث خودرو‌های آب سوز، بحث جدیدی در فناوری خودرو نیست. حدود ۸۵ سال پیش غربی‌ها این ادعا را مطرح کرده اند و چندین بار شکست خوردند. در واقع پیش از آنکه این ایده دستمایه ایرانی‌ها شود، سال‌ها پیش توسط غربی‌ها مطرح شده و بسیاری از آن‌ها به پرداخت جریمه و کلاهبرداری متهم شدند و بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند.

اما آیا این خودروی آب سوز اختراع نوابغ است یا نوابیغ؟ "نوابغ" افرادی هستند که نابغه هستند اما "نوابیغ" به کسانی اطلاق می‌شود که ادعای نبوغ دارند. در این بین برخی رسانه‌ها آتش بر خرمن این ادعا‌ها می‌زنند و باعث می‌شوند برخی از همین "نوابیغ"، ثروت‌های کلانی را به جیب بزنند.

خودروی آب سوز

واکنش‌ها به خودروی آب سوز

در پی تبلیغات انجام شده مبنی بر پیش‌فروش تجهیزات آب‌سوز کردن خودروها، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که هیچ مجوزی در این زمینه صادر نکرده است.

امیرحسین کاکایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در واکنش به این خبر گفت: مردم گول این تبلیغات را نخورند؛ خودروی آب سوز در آمریکا هم وجود ندارد. این موضوع پایه‌ای در علم دارد، اما کاربرد روزمره نداشته و ضمانتی هم برای آن وجود ندارد.

او با بیان اینکه کسانی که ادعا می‌کنند خودرو‌های آب‌سوز دارند، در هیچ یک از مراجع معتبر صنعتی و رسمی کشور مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند، گفت: برای ما عجیب است که چگونه اجازه تبلیغات چنین ادعا‌هایی داده می‌شود؟!

به گفته او جایگزین کردن سوخت با آب بعد از مدتی به تمام اجزای داخلی موتور و خودرو آسیب زده و باید مبلغ کلانی بیشتر از هزینه سوخت و بنزین، صرف تعمیر خودرو شود و حتی قید کل خودرو را زد.

هیچ مجوزی برای پیش‌فروش تجهیزات خودرو‌های آب‌سوز صادر نشده است

رضا مفیدی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه تاکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی در خصوص پیش‌فروش تجهیزات خودرو‌های آب‌سوز صادر نشده است. سازمان ملی استاندارد ایران نیز اعلام کرد که هیچ مجوزی در زمینه تجهیزات آب‌سوز کردن خودرو‌ها صادر نکرده است.


بیشتر بخوانید: تولید فیلتراسیون خودرو با فناوری نانو


این فرد؛ مدعی شده از ۲۶ کشور جهان دعوتنامه برای ارائه اختراعش دریافت کرده است اما به هیچ‌کدام از این دعوت‌نامه‌ها پاسخ نداده، زیرا می‌خواهد این تکنولوژی در اختیار مردم خودش باشد. او اظهار کرده به دلیل اتفاقی که برای اختراع قبلی‌اش افتاده، اختراع خود را در کشور ثبت نکرده و به دنبال گرفتن پتنت‌های بین‌المللی است. او حتی اعلام کرده، ثبت اختراع آن در انگلستان انجام شده و برای ثبت آن در ایران نیز اقداماتی صورت گرفته است.

این فرد مدعی شده که قادر است سامانه را برای مسافت یک‌هزار کیلومتر به‌شکل رایگان برای متقاضیان، نصب کند و ضمانت‌نامه‌ای را دریافت کند؛ همچنین برای ۴۰ هزار کیلومتر، دو سال گارانتی هم ارائه دهیم تا خیال متقاضیان نصب پکیج آب سوز راحت باشد.

خودروی آب سوز

تجربیات جهانی خودروی آب سوز

بحث خودرو‌های آب سوز، بحث جدیدی در فناوری خودرو نیست. در واقع پیش از آنکه این ایده دستمایه ایرانی‌ها شود، سال‌ها پیش توسط غربی‌ها مطرح شده بود. گفته شده چارلز اچ گرت خودرویی با سوخت آب را «برای چند دقیقه» به نمایش درآورده است که این موضوع در ۸ سپتامبر سال ۱۹۳۵ در اخبار صبح دالاس اطلاع‌رسانی شده است. روش مورداستفاده الکترولیز آب به اکسیژن و هیدروژن بوده و گرت گواهی ثبت اختراعی را در همان سال ثبت کرد. این ثبت اختراع شامل نقشه‌ای است که نشان می‌دهد یک کاربراتور شبیه به کاربراتور‌های عادی، اما با صفحات الکترولیز در بخش پایینی خود کار می‌کند. گواهی ثبت اختراع گرت موفق به ارائه راهی برای شناسایی یک منبع جدید انرژی نمی‌شود.

در سال ۱۹۸۰ استنلی مایر ادعا کرد که او قادر به استخراج انرژی از آب شده است. اگرچه برای توضیح این پدیده دچار تناقض‌گویی شد. دادگاهی در اوهایو در سال ۱۹۹۶ او را به جرم تقلب و کلاه‌برداری گناهکار تشخیص داد.

در سال ۲۰۰۲ شرکت فن‌آوری هیدروژن کاربردی اختراعی به نام "Aquygen" را ثبت کرد. این شرکت ادعا کرد که قادر است یک وسیله نقلیه را تنها با سوخت آبی به حرکت درآورد. بنیانگذار شرکت، دنیس کلاین ادعا کرد در حال انجام مذاکرات با تولیدکننده‌های بزرگ خودرو است و دولت آمریکا قصد تولید خودروی هامر را با استفاده از تکنولوژی وی دارد. در حال حاضر این شرکت دیگر ادعای تأمین سوخت خودرو به‌وسیله آب را ندارد و می‌گوید تنها قادر به افزایش بهره‌وری سوخت‌های هیدروژنی است.

در سال ۲۰۰۲ شرکت انرژی جهانی ژنزیس اعلام کرد که دستگاهی را آماده ورود به بازار کرده است که قادر به استخراج انرژی از آب با جدا کردن و ترکیب مجدد هیدروژن و اکسیژن است. در سال ۲۰۰۳ این شرکت اعلام کرد که این فناوری را برای به حرکت درآوردن خودرو ارتقا داده است. این شرکت بیش از ۲.۵ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران دریافت نمود، اما هیچ‌گاه دستگاهی را به بازار ارائه نکرد. در سال ۲۰۰۶ پاتریک کلی بنیان‌گذار شرکت انرژی جهانی ژنزیس در نیوجرسی به پنج سال زندان به دلیل سرقت و کلاه‌برداری و بازپرداخت ۴۰۰ هزار دلار به خسارت دیدگان شد.


بیشتر بخوانید: ساخت تصفیه آب پلاسمایی با استفاده از فناوری نانو


اما سوال بزرگی که ذهن همگان را مشغول کرده این است که اگر امکان استفاده از آب به جای سوخت وجود دارد حتما تاکنون خودروسازان جهانی باید به آن دست پیدا می‌کردند. خودروسازان خارجی سالانه ترلیون‌ها دلار برای تحقیق و توسعه در علم خودرو سازی صرف می‌کنند، ولی تاکنون چنین ادعای مطرح نکرده اند.

در حال حاضر بالاترین فناوری که صنعت خودروی جهان در زمینه استفاده از سوخت‌های جایگزین به آن دست یافته، فناوری استفاده از هیدروژن در پیل سوختی است. در این فناوری که هیدروژن در پیل سوختی به انرژی الکتریکی برای به حرکت درآوردن خودرو تبدیل می‌شود و خروجی سیستم نیز آب است که از اگزوز خارج می‌شود. پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده اغلب خودرو‌های تولیدی در جهان از سوخت هیدروژن برای حرکت استفاده کنند، اما استفاده از آب برای به حرکت درآوردن خودرو حداقل تاکنون از نظر مبانی عقلی و علمی غیر ممکن است.

روش کار خودروی آب سوز ایرانی چیست؟

در توضیح مکانیزم فنی این خودرو گفته شده، در این روش جدید یک دستگاه (الکترولیز) درون خودرو قرار گرفته و زمانی که استارت زده می‌شود این دستگاه شروع به تولید هیدروژن می‌کند. این گاز وارد لوله ویژه‌ای شده و سپس فشرده می‌شود تا مانند سوخت برای خودرو‌ها بکار گرفته شود.  در این خودرو‌ها هیچ‌گونه تغییری در سیستم موتور انجام نخواهد گرفت.

خودروی آب سوز

مبانی علمی رد ادعای آب سوز کردن خودرو

بنا به قوانین حاکم بر دنیای فیزیک، هیچ‌گونه راهی برای استخراج انرژی از آب وجود ندارد. آب به‌خودی‌خود، از لحاظ ترمودینامیکی مولکولی به‌شدت پایدار محسوب می‌شود و به دلیل پیوند شیمیایی بسیار محکم بین هیدروژن و اکسیژن، آنتالپی تشکیل آن منفی (برابر با ۲۸۵.۸- کیلوژول بر مول) است. این یعنی برای شکستن پیوند بین اتم‌های تشکیل‌دهندهٔ یک لیتر آب، باید تقریباً برابر با میزان انرژی مصرفی یک انسان بالغ در طول روز (حدود ۲۵۰۰ کیلوکالری) انرژی صرف کنید. تولید انرژی از آب، قوانین اول و دوم ترمودینامیک را نقض می‌کند. از آنجایی که هیچ ترکیب دیگری از هیدروژن و اکسیژن وجود ندارد که آنتالپی تشکیل آن منفی‌تر از آب باشد، انرژی موردنیاز برای شکستن پیوند هیدروژن و اکسیژن، همواره برابر (در حالت ایدئال) یا بیشتر از انرژی به‌دست‌آمده از ترکیب مجدد این دو عنصر خواهد بود.

با توجه به اشارهٔ مکرر مدعیان ساخت خودرو‌های آب سوز به استفاده از آب برای تأمین سوخت موشک، لازم است گریزی به «علم موشکی» بزنیم. ناسا و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های فضایی برای فرستادن کاوشگر یا محموله به خارج از جو زمین، معمولاً از هیدروژن مایع به‌عنوان سوخت در راکت‌های خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید آژانس‌های فضایی و شرکت‌های ساخت موشک (مانند اسپیس ایکس) از گاز طبیعی برای تولید هیدروژن موردنیاز خود استفاده می‌کنند، نه آب.

بیایید فرض کنیم هیدروژن مورداستفاده در راکت‌ها طی فرایند الکترولیز از آب به دست می‌آید. حتی در این صورت نیز نمی‌توان گفت شرکت‌های فضایی موفق به استخراج انرژی از آب شده‌اند. در واقع منبع اصلی انرژی که باعث می‌شود یک راکت از جو زمین خارج شود، الکترسیته‌ای است که طی فرآیند الکترولیز فرضی، از آن برای جداسازی اتم‌های آب استفاده شده است. در این میان، هیدروژن تنها نقش حامل انرژی را بر عهده دارد. با توجه به روش به دست آمدن الکتریسیتهٔ موردنیاز در فرآیند الکترولیز، منبع اصلی انرژی موشک درواقع ممکن است هر سوختی (از جمله سوخت‌های فسیلی یا اتمی) باشد. تمامی آنچه در بخش‌های بالا گفته شد، در مورد خودرو‌های هیدروژنی و پیل‌های سوختی نیز صادق است. منبع اصلی انرژی چنین خودروهایی، سوختی است که از آن برای تولید هیدروژن استفاده می‌شود، نه خود هیدروژن.


بیشتر بخوانید:  تولید نانو فیلتر‌های صنعتی برای اول بار در کشور


فرض کنید نیروگاهی با صرف مقادیر عظیم سوخت فسیلی، الکتریسیته تولید کند (بازده اکثر نیروگاه‌های حرارتی متداول به زحمت به بالای ۴۰ درصد می‌رسد) و سپس از الکتریسیته به‌دست‌آمده توسط این نیروگاه، در آزمایشگاه برای تولید مصنوعی مولکول‌های آن استفاده شود (بازده چنین فرایندی نیز طبیعتاً کمتر از صد درصد است). مشخص است که نمی‌توان سوخت هیدروکربنی مصنوعی تولیدشده در آزمایشگاه را مجدداً در نیروگاه سوزاند و انتظار داشت انرژی بیشتری از آنچه صرف تولیدش کرده‌ایم، به ما باز پس بدهد. به بیان ساده، «قوانین ترمودینامیک را نمی‌توان دور زد». نکته بسیار جالب و قابل‌تأمل دیگر در رابطه با خودرو‌های آب سوز این است که اکثر مخترعان چنین خودرو‌هایی ادعا می‌کنند تنها آلاینده فرایند ابداعی آن‌ها، بخار آبی است که از اگزوز اتومبیل خارج می‌شود.

برای آب سوز کردن خودرو باید از یک دستگاه هیدرولیز کننده آب استفاده کنید. سپس هیدروژن حاصل از هیدرولیز آب را به درون موتور خودرو وارد کنید. سیستم ورود گاز هیدروژن به موتور خودرو کاملاً مشابه زمانی است که خودرو را به صورت دستی گازسوز می‌کنید. هیدروژن به نسبت از بنزین نیز ساده‌تر می‌سوزد، بنابراین چندان برای تنظیم کردن نسبت اکسیژن به هیدروژن مشکلی نخواهید داشت.

پشت پرده اختراع خودروی آب سوز؛ نوابغ یا نوابیغ؟

با استارت زدن، خودرو شروع به کار می‌کند؛ هرچند، چون سیلندر خودرو مناسب با سوختن بنزین طراحی شده است، در هنگام استفاده از این سیستم به موتور خودرو آسیب وارد می‌شود، این آسیب به موتور ماشین بیش از مقداری است که با گاز به آن آسیب وارد می‌آید. پس از مدتی استفاده از آب در خودرو، باتری اتومبیل از کار می‌افتد و نیاز به شارژ دوباره آن پیدا می‌کنید. با تکرار استفاده از آب در موتور خودرو، باتری بسیار زودتر از چیزی که فکر می‌کنید از کار خواهد افتاد؛ هرچند، استفاده از باتری‌های خودرو‌های الکتریکی می‌تواند مشکل شما را تا حدودی حل کند.

حال با قبول این ادعا چرا تاکنون چرا این خودرو برای تکنسین‌های خبره خودرو رونمایی نشده است؟ چرا تصویر یکی از مدارک و اسناد صادر شده برای این کشف بزرگ منتشر نشده است؟ چرا در سایت ثبت نام برای آب سوز کردن خودرو یک شماره تماس و راه ارتباطی قرار داده نشده است؟ یک سؤال فنی؛ چرا آب خروجی از اگزوز مجدداً به باک منتقل نمی‌شود تا خودروی آن‌ها کلاً از سوخت‌گیری بی‌نیاز شود؟ چرا دولتی که روزانه ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار یارانه سوخت پرداخت می‌کند که بخش اعظم آن صرف بنزین می‌شود یعنی سالیانه ۲۵.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار با وجود این کشف به دنبال سرمایه گذاری روی این خودرو نیست؟

منتقدان بسیاری این اختراعات را ناشی از عدم درک درست از قوانین فیزیکی و علمی می‌دانند و بر این باورند چنین چیزی عملاً غیرممکن است و اگر هم وجود داشته باشد برای توان‌های پایین و با محدودیت تولید در بازه زمانی کمی قابل‌ اجرا است که حتی با هزینه بالاتری تولید برق صورت می‌گیرد.

با وجود تمام این توضیحات باید باز هم از خود پرسید نوابغ یا نوابیغ؟ ولی قطعا در آینده نه چندان دور به کنه ماجرا پی خواهیم برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
اصلا عقلا هم فکر کنید میفهمید که اگه ممکن بود این اتفاق قطعا غول های خورو سازی جهان تا الان آسفالتش کرده بودن اونایی هم که میگن رد کردنش، بخاطر کمبود آبه حرفشون واقعا خنده داره چون اولا بنزین از آب کمتره دوما آب دریا ها هم همه اون ملکول هارو داره پس ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشه با این که فقط یک خودرو آن هم جهت امرار معاش خانواده م هستش در اختیار این جوان بگذارم برای تست و تائید گفته‌هایش
Iran (Islamic Republic of)
یک سری مقامات عوضی در کشور ما با کمک رسانه ها و قوه قضائیه سعی کردن و توانستند این مخترع و محقق ارزشمند کشورمان را از دور رقابت خارج کنن و موفق هم شدن، اما مردم ما عاقل تر از اینها هستند و می‌دانند که سیاسیون فقط در فکر الاغ سواری اند.
۰۰:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
منصور نژادحسینیان
۰۸:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز جداد از بحث تائید ویا رد بحث آب سوز در جواب شما وتمام کسانی که مسئله ی کمبود آب رو برای خودروی آبسوز یک ایراد میدونن باید به طور کارشناسی به این مسئله نگاه کرد وبا داده وعدد-توجه کنید میانگین مصرف آب خودرو اگر برای هر فرد مثلا ۴ لیتر در روز باشه وازطرفی میانگین مصرف آب شما در ۲۴ ساعت ۸۰ لیتر باشه این میشه یک بیستم یا ۵ درصد -حالا تکان دهنده هستش اگه بدونید مصرص آب ما بیش از ۸۰ درصد صرف کشاورزی میشه که از این ۸۰ درصد ۶۰ درصدش بدلیل الگوی غلط آبیاری وآبیاری سنتی داره هدر میره .یعنی شما اگه فقط ۱ درصد از کشاورزی رو اصلاح کنید ۸درصد برای مصارف شخصی آب اضافه میارید .یا نه فقط اگه بخشی از باران هایی رو که جاری وتبخیر میشه ویا تبدیل به سیل میشه مثل ژاپن یاخیلی از کشور ها که ناودان خونه رو به آب انبار زیر زمینی میبرن اونم آب باران که آب شیرین وphمناسب وهزار فایده داره ونیازی کم تری به تصفیه داره کل ۱۰۰ در صد نیاز شخصی هر فرد حل میشه .
درپایان خواستم دیدگاه مردم رو نسبت به این مسئله باز کنم که سطحی فکر نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به نظر من اگه همچین کاری ممکن باشه موتوری که بتونه این حجم از فشار و حرارت رو تحمل کنه موجود نیست مگه موتور جت که اونم قیمتش سر به فلک میزنه و جاده ای که مناسب سرعتش باشه هم وجود نداره پس دوستان بیخودی هزینه نکنید آخرش خرج یک موتور کامل رو دستتون میمونه چون حرارت تولیدی این سوخت به قطعات موتور ماشینتون صدمه میزنه امیدوارم روزی موتوری که مناسب این سوخت باشه درست بشه ما هم ازش بهره ببریم
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
هیدروژن به روش الکترولیز از آب جدا میشه و نیازی به فشرده سازی آن هم نیست.کافیست که گاز تولید شده را در مسیر دریچه هوای ورودی تزریق کنید.با افزایش دور و همزامان فیدبک ecu ، میزان تزریق سوخت بنزین کمتر میشه و مصرف سوخت بسته به میزان تولید هیدروژن کمتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
ایشون گفتن با یه قرص هر بار تو باک ماشین انداخته بشه .فکر کنم کار اون قرصه هم یه جورایی ضعیف کردن پیوند مولکول های اب برای جداسازی بود. بهتر نیست کمی منطقی باشید هر چی غربی ها نرسیدن یعنی بقیه عقل درستی ندارن و نمی تونن برسن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی یه عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در واکنش به این خبر گفته مردم گول این تبلیغات را نخورند؛ خودروی آب سوز در آمریکا هم وجود ندارد ، واقعا به حال این مملکت باید گریست که چنین فردی در چنین پستی هست . یعنی دستگاه یا تکنولوژی ای که توی آمریکا نیست، بعیده که ما بهش برسیم ؟!
United States of America
محمد
۲۲:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
باید بعد مون رو تغییر داد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
همیشه حرفهای نو را باید به شوخی بگیریم......
دوستان به موردی خوبی اشاره کردن،تسلا و....
مافیای نفت و برق ازجمله خانواده راکفلر را شوخی میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله علایی
۲۰:۰۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
من یک ویدئو دیدم که یک دستگاه به اندازه یک چمدان کوچیک تو صندوق عقب ماشین بود و با اب هیدروژن میسازه و خودرو روشن بود و منظم کار میکرد. دستگاه آمریکایی بود و روی یک میتسوبیشی کاربراتی قدیمی نصب شده بود. از قدیم گفتن مرغ همسایه غازه
این دستگاه آبسوز که آمریکایی هست جواب داده ولی نوع ایرانیشو کسی پیگرش نیست
United States of America
محمد مهدی
۱۹:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
الان دیگه حتی قادریم خودروی بدون سوخت بسازیم ابسوز کردن خودرو که دیگه قدیمی شده
Iran (Islamic Republic of)
Sob
۱۷:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
تو این دنیا همه چی امکان پذیره
India
محمد
۲۲:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
حرکت کردن خودرو با اب امکان پذیر هست همانطور که ما انسان ها برای زنده ماندن از اب و اکسیژن استفاده میکنیم و حرکت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۲:۴۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دوست این رو با شارژ شدن بی سیم مقایسه کردن باید بگم این ایده غیر ممکنه نباید در باره چیزی که نمی دونیم نظر بدیم قوانین فیزیک کاملا عاقلانه اند و اگر درکش کنید می فهمید ما نمی تونیم این قوانین رو نقض کنیم غیر ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه روزی هم میگفتن گوشی رو بدون سیم و از طریق امواج شارژ کنیم،میخندیدیم و اختراع شد.صفحه های تاشو همیشه جزو تخیلات بود و ساخته شد.
آدمایی که این مقاله رو نوشتن همونایی هستن که سالها جلو پیشرفت مملکت رو گرفتن.بله شاید موتور آبسوز فعلا مشکلاتی داشته باشه ولی با تغییر آلیاژ موتور مشکلات رو حل کرد.کشور ما از شمال و جنوب به آب بینهایت دسترسی داره ولی فقط تمام توانمون روی سوخت های فسیلی باشه.این خواسته دشمنه تا ۵۰ سال دیگه که نفت تموم شد برای انرژی دست گدایی دراز کنیم به سوی کشورهای غرب.
Iran (Islamic Republic of)
همدانی
۲۱:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چجوری میشه باشما تماس گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با هیدرولیک آب و تفکیک آن به اتم های تشکیل دهنده میتوان از هیدروژن حاصله انرژی کسب کرد
!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
آب خوبه که بخوری و بخابی شب بخیر دانشمندان و بزرگواران،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
شاید درست باشه چون جایی خوندم که تسلا دانشمند هم دوره ادیسون هم دستگاهی اختراع کرده بود که امکان تبدیل امواج مغناطیس زمین به انرژی برق فراهم کرده بود ولی اختراعشو از بین بردن چون برق تولیدیش رایگان بود!ولی اختراع ادیسون موجب می شد کارخانجات تولید کننده لوازم برق و نیروگاه سود کلانی به دست بیاورند...به نظر من راه حل مشکل برق و کلا مسئله انرژی دست یافتن به اختراع نیکولاس تسلاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
این خودرو ها خیلی قبل تر توی ژاپن ساخته شد
و نتیجه اش این بود که در زمان های گرم سال یا زمانی که موتور بیش از اندازه کار کنه، اتوموبیل بخاطر هیدروژن منفجر میشه.
اصلا چه جوری میتونید اسم خودتون رو بزارید نابغه؟!!
United States of America
علی
۰۸:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من کاری به رایت و دروغش ندارم اما یک زمانی بود که گالیله رو زندانی کردن به جرم اینکه گفته بود زمین گرد هست و مرکز جهان نیست بلکه قطعه کوچکی از آن است که با دور خورشید میچرخه اما الان ما ایستگاه فضایی داریم اینکه ما الن چیزی رو درکنمیکنیم دلیل بر نبودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آب فقط می تونه حامل انرژی باشه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۰۰:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
یه ذره تعقل کنید پی به بی اساس بودن این ادعا خواهید برد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
و چون روز واقعه فرا رسد دریاها به آتش تبدیل خواهند شد.شاید ترجمه درست یادم نمانده اما در قرآن کریم به شعله ور شدن آب دریاها اشاره شده.پس امکان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
شعله ور شدن دریا امکان پذیره اما این شعله انرژی اولیه از خودش داشته باشه امکان ناپذیر. بحث صرف انرژی و دریافت انرژی که مثل سود زیان زیانش بیشتره خوب همون انرژی مستقیم بده راه بیوفته ماشین
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۲۳:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مگه شما هم تو خودروسازی و نفت سهم دارین الان که نفت رو نمیخرن چرا خودروی ابی و برقی رو حمایت نمیکنین چرا ؟ میتونیم خودروابی به جای نفت صادر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دروغه ، خودروی آب سوز !
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۲۲:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
فقط از اب میتوان قسمتی از انرژی ایجاد شده توسط احتراق بنزین را با افزایش حجم اب ورودی به سیلندر میتوان استفاده کرد. یعنی از انرژی که توسط اب خنک میشود برای حرکت پیستون استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خیلی غیر واقعی و غیر منطقی است که جهان بحران کم آبی دارد ما به آب یورش ببریم آب مایه حیات است نه اسراف....از طرف دیگر اما فرمودید چرا اگر اکی است با وجود فلان مبلغ یارانه سوخت چرا دولت حمایت نمیکنه یادآور دهه قبل است که از ماشین برقی و تولیدش حمایت نشد
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۹:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
برو انصاف داشته‌ باش. یکی دستگاهی درست که می تونه سرکوب نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خودروی آب سوز؟ اصلا خنده داره
مگه میشه آب بسوزه و انرژی تولید کنه!! اونایی که شیمی خوندن میدونن چی میگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز هیچ چیز نشدنی نیست...میشه آب رو تبدیل به برق کرد و خودرو با برق کار کنه....اصلا هزار تا کار میشه کرد نمیگم حتما میشه ولی واقعا میشه یه تکنولوژی ساخت که انرژی ها رو به هم تبدیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۹
در این مورد نظر دانشمندان و نخبه ها و نابغه های عزیز کشورمان را دوست دارم بشنوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ما که روزی درست و حسابی نداریم... ماشینمان هم آب سوز کنیم گران میشه همین قیمت بنزین یا بیشتر را باید بدهیم تا باکمان را پر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چیه باز می خواهین آب رو تو یک اقدام گرون کنید بعد بگید ما تو جریان نیستیم من الان اعلام می کنم دولت داره آب را گرون می کند سعی کنید ازامروز روزه بگیرید .دیگه چیزی برای مشغول کردن ذهن مردم ندارید می خواهید صف آب را بندازید.صف یارانه،صف گوشت،صف برنج،صف پراید،صف بنزین،صف گاز...میدونیدچقدر از عمر ما را تو صفها تلف شده بعد خودشون یا حقوق نجومی می کیرند یا معاف از مالیات هستند یا حقوق مادام العمر بعنوان رجال سیاسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
فقط بنزین، چون اگه بغیر از بنزین چیز دیگری باشه یه عده به اصطلاح آقازاده! از نون خوردن میفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اره حتما اروپاییها و ژاپنی ها هم به خاطر اقازاده های ایرانی تا الان ماشین اب سوز اختراع نکردند!
قبل از حرف زدن یکم اون مغزو به کار بندازیم بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۷:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با این خشکسالی خودرو آب سوز !!!!!
Netherlands
سعید
۱۷:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چرا یک خودرو نمی برید و خودتون امتحان کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خودم در برنامه صبحگاهی رشید پور دیدم که مخترع ، آب داخل ماشین ریخت و حرکت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۸:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
طرف کلاهبردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مطمئن باشید اختراع خودرو آب سوز توسط جوان ایرانی واقعیت داره مثل کشف داروی سرطان توسط دکتر پیر دهقان که خبری ازش نیست .چون به ضرر بعضی هاست .ازشون حمایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تولید هیدروژن از آب انرژی الکتریکی زیادی میخواد ودائم که برا تولید این انرژی باید فکری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من حاضرم اگه امکان داره موتور سیکلتم را آبسوز کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
قربون شما وای جی سی ها برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مافیای تولید خودروی بونجول داخلی به هیچ عنوان اجازه تولید چنین خودروهایی را در داخل کشور نمیدهند. برای مثال عدم ثبت و تولید خودروهای برقی که باعث فرار افراد و نخبه های مربوط به این حوزه به خارج از کشور شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
وای به روزی که بگن دیگه به بنزین ونفت احتیاج نداریم.اونوقت دیگه ماشین هم ندارین که بخواین آب بریزین یا بنزین .تا حالا هرچی که داشتین در ازای فروش نفت بوده که بدست آوردین.قبل از اینکه آب رو تبدیل به بنزین کنید برای اینکه فاتحه تون خونده نشه تکنولوژی تون رو بالاتر یا حداقل برابر با کشور های پیشرفته کنید.حالا با درستی ونادرستی ماجرا کاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بله بازم هم شاهد تخریب دیگری هستیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تاریخ
۱۵:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باشه قانع شدیم خودروی آب سوز کذب است.حالا جواب بدین خودروی برقی که تو ایران اختراع کردن با قیمت مناسب چرا وارد بازار نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نوابیغ نوابیغ و نوابیغ
نابغه ها خود میدانند که چطور طرحشان راثبت و تولیدشان را جهانی کنند.
اینقدر ساده و زودباور نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آب خودمون کم داریم حالا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بنزینم که کم داریم
پولم که کم داریم
شغل هم که کم داریم نصف ملت بیکارن
اب هم که نداریم
اینترنت هم که یه موقع ها داریم
برای ازوداج کردن هم که کارو پول و خونه نداریم

پس چی چی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اصلا اختراع جالبی نیست مگر اینکه با آب دریا کارکنه وگرنه آب خوردن پیدا نمیشه ماشین آب سوز با چی را بره وقتی همه گیر بشه
Netherlands
مهدی
۱۵:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شما یکم تحقیق کن و بخون . نوشته با هر آبی کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آب دریا خوب نیست چون املاح زیاد داره و موتور دچار رسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
وحید یزدی
۱۵:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
وقتی مافیای خودرو با ورود بنزین به کشور سود سرشاری می برند چرا باید با تولید خودروهای برقی و هیدروژنی که نیازی به بنزین ندارند موافقت کنند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دقیقا زدی تو خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دوستان من امتحان کردم نشد. یک لیتر آب ریختم توباک ولی ماشینم خاموش شد ودیگه روشن نشد. مکانیک گف با انژکترها و باک باید تمیز بشه
Netherlands
مهدی
۱۵:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اب ریختی تو باک ماشینت .
تو باید از ایران فرار مغزها کنی نخبه
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۶:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
داداش تو نابغه ای.بقیه عدا تو در میارن قربونت بشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تو میتونی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
گالیله بود که فهمید زمین گرد است و زمین دور خورشید می گردد اما آن زمان کسی باورش نکرد و سخت مجازاتش کردن اما بعدها برای همه ثابت شد زمین گرد است .باید باور داشته باشی که به خودرو اب سوز هم میشه رسید البته اگه بزارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
هیدروژن سوز هست اونم میاد ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بله روزی میرسه ولــی نه با این تکنولوژی فعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه نیست چرا تو برنامه حالا خورشید دقیقا همون قسمت که آقای رشیدپور سکته زد موضوع برنامه همین بود و حتی نفرش رو هم آوردن ماشین رو هم تست زدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
والا واقعیه و هست
Iran (Islamic Republic of)
Iran
۱۴:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خبرنگار بفرستید.
حمایت کنید
به مردم خبر بدید
دست مافیا و دلال ها رو از پشت ببندید
بخدا چه استعداد هایی که بخاطر حمایت نشدن از ایران میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام هست ولی با الیاژاین موترها سازگارهست سالی ۶ماهی یکبارسرسیلندر المنیون ماشین ازبین میره باید هرسال یک موتوروباطری عوض بشه یا موتورشم بزنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
یعنی اثباتش از طرف مسئولین اینقدر سخته ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آقا این رو ول کنین یعنی این کشور مستقل یه ماشین خوب با مصرف پایین نمیتونه تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۴:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خودروی برقی ساختیم،استقبال کردید؟مافیای واردات ،اجازه تولید، داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
قبل ازماشین باطری خوب دروست کونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه خودروی آبی بیاد تو بازار اونوقت دلالای بنزین که سود هنگفتی از این راه بدست میارن چیکار کنن؟!!!
France
محمد
۱۴:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چرا نمیشه از آب انرزی تولید کرد ؟ فرضص کنید از برق اتومبیل به باک آب ماشین در یک محیط کاملا عایق و ویژه اتصالی برقرار بشه - چی میشه ؟ آب و برق بر ضد هم تولید انرژی میکنند و در صورت ایجاد یک سامانه کنترلی در یک محیط کاملا عایق و کنترل شده میشه از این واکنش بین برق و آب استفاده و بهره برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شک ندارم شما رو باید دعوت کنند برنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اون موقع باتری ماشینت خالی میکنه در چند ثانیه بعدشم که خراب شد باید بری یه باتری بخری 400-500
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۷:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
طرحش در سال 2008 داده شده و اجرا شده ولی عمده ساخته نشده
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۱:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بعد برقشو از کجا تامین کنیم؟ حتما باید بنزین بسوزونیم برای برق؟!!! چون به خاطر راندمان پایین امکان شارژ باتری نیست و باتری به مرور خالی میشه. اگرم قرار باشه از برق استفاده بشه برای تولید هیدروژن که چکاره خووو. از همون برق برای حرکت خودرو استفاده کنیم. اگرم قراره یه گازو بسوزونیم که cng و lng هستش چرا آبو الکتروایز کنیم برای تولید هیدروژن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
از این موجود دو پا هر چه بر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باید این اختراع توسط کارشناسان اهل فن(دانشگاهی)که به خودروسازان وصل نباشن مورد بررسی کامل قرار بگیره اگر عملی بود بعد مردم عزیز استفاده کنن چون با این خرج تعمیر موتور ریسکش زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام بنظرم حتی اگر چنین چیزی هم واقعیت داشته باشه باید موتور و باتری و ... خودرو را جوری طراحی کرد که اسیب به قطعات مهم خودرو وارد نشود.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۱۴:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
در دوران راهنمایی وقتی آب را تجزیه کردم فهمیدم می توان از آب به عنوان سوخت استفاده کرد ولی هم هزینه اش بالاست و هم خطرناک است. اما ورود چنین خودرو هایی در آینده نزدیک امکان پذیر نیست. چون همان برقی که برای تجزیه آب نیاز است خوب همان برق را برای به کار انداختن موتور الکتریکی استفاده میکنیم که امن تر است. نیاز به کاتالیزگری است که بدون هزینه آب را تجزیه کند. آن هم مقدور نیست.
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۱۹:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
عزیز دل طبق قانون بقای انرژی و جرم انرژی که صرف جدا کردن هیدروژن و اکسیژن میشه با انرژی که موقع واکنششون باهم بوجود میاد برابره (در شرایط ایده آل ) با این اوصاف چجوری انرژی اضافی تولید میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
من شما دعوت می کنم تاریخ را نخوانید
یک روز یه نفر ادا کرد رمین کرده همه تعجب کردن گفتن جنی شد یه روز برق اختراع شد و یه روز تلفن همراه و یه روز ...خیلی خیز های دیگر همه در خارج از ایران شما یه درصد هم احتمال بدید این با با راست بگه
می دونید چی می شه ایران تو جهان می ترکونه اون مو قع ما هم سری تو سرا می شم دیه هیچ کسوری جریت نداره به من و تو ایرانی بگه ترریسم میشم ادم خودمون چرا هی سنگ می دازید چرا مثل عصر جاهلت فکر می کنید الان دوره علمه اقا این اقا دورغ می گه درست خوب چرا نمی یارنش تلوزیون تا راستی ازمایی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چشم تاریخ نمی‌توانیم واقعیت را میبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
Kmal
۱۳:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دوستانی که میگن آبسوزشدن خودروامکان نداره بایدبه عرض این افرادبرسونم چراتحقیق نکرده حرف میزنن یکمی تحقیق بدنیست .این بنده خداچندسال قبل فیلم اختراعشوگذاشت دراینترنت کامل وباتوضیح که بعدازچندماه فیلمی دراینترنت گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
هر کی اومد تومملکت کاری انجام بده زدین توسرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این نخبه خوزستانی وعرب است. من ماشینی که آب سوز کرده را یکی فیلمش رو برام فرستاد. فقط این هم بگم هیچ غیر ممکنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بجای این کارهایی که هنوز به اثبات نرسیدند همان خودروی برقی مهندس جمشید آرین که ساخت و به همگان هم نشانش داد، اگر به تولید انبوه می‌رسید حالا نام ایران و خودروسازی ما جهانی شده بود و ما دنیا را تحریم میکردیم نه دنیا ما را؟؟!!! در ضمن آلودگی هوا هم به صفر می‌رسید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۳:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ولا با قدرت آب برق تولید کردن آسیاب چرخوندن ....اینم میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۳:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه یادتون باشه اقای رشیدی پور دعوتش کرد تو برنامش و صحبت کردن و گفت اختراعش به ثبت رسیده و حتی با هر نوع ابی (چه شور چه شیرین) و مصرف هزار کیلومتری چند لیتر...
ولی نتونست مجوز بگیره و ادامه بده!!!
حالا یه عده سود جو با سایتهای جعلی دارن مردم را سرکیسه میکنن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
هزارتاموشک ساختین ضرر خوردین تا رسیدیم به ان چه که الان موشک هایی بابرد2هزار کیلومتر داریم
این اقام باید همین مراحل رو بگذرونه تا برسه به اون چیزی که میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
جهان سوم جاییست که مخترعانش را شیاد و کلاهبردار می نامند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اینطور هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام اگر به ایرانیها بها بدهیم به همه جا میرسند
بنده حاضرم خوروی خویش را در اختیارش بگذارم و هزینه آن را هم بدهم تشکر
Netherlands
امير
۱۳:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اصلا به فرض كه آب سوخت واقعيت داشته باشه با اين وضع بحران آب اصلا توجيهي داره مگه اين طرح،آبِ مايع حياتو بريزيم تو باك؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
گواهی ثبت اختراع از انگلستان داره ،ثبت اختراع اونجا مثه ایران نیست ،اگه دروغ گو بود تا الان مچش رو گرفته بودن،3 ساله که دنبال مجوز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
۱۴سال پیش تو ایران خودرو برقی رونمایی شد ولی چون بنزیناتون میمونه رو دستتون این کارها رو میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اون آقا هموني نيست در برنامه حالا خورشيد اومد بعدش رشيدي سكته كرده هنوز زنده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چون مغایرت با سرمایه ذاری است مثل اختراعات تسلا
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۳:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تو این وضعیت کم آبی خودرو آب سوز ام اختراع می کنن بعد یه مدت مثله بنزین قیمت آب رو هم بالا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
مدرس
۱۲:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
معلوم میشود هنور افرادی هستند که از آب خالی هم ماهی می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه واقعیت نداشت پس چرا در برنامه با یک مجری معروف دعوتش کردید و از اون توضیحات خواستید وایشون گفت ثبت اختراع شده تشویقش کردید دست براش زدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز مگه مجری دانشمند و یا استاد دانشگاه و یا محققه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
206 تیپ 5 بر پایه دیزل گازوییل خریدارم
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
گازوییل ارزونه ?
Iran (Islamic Republic of)
ضد حال
۱۴:۳۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نوشابه سوز ۲۰۶ تیپ ۵ بر پایه موتور آب سوز و آب هویج بستنی خور داریم ، قیمت کارخانه ۵ هزار میلیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ایهاالناس آقای جمشید آرین خودروی برقی ساخته اونم بیست سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ضد حال
۱۴:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
داش علی مدل اش گذشته
Iran (Islamic Republic of)
زاکی
۱۱:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این موضوع به شوخی بیشتر شبیه است، همانطور که میدانید، انرژی از هیچ بوجود نمیآید، برای تجزیه آب و تولید هیدروژن، انرژی زیادی لازم است، و قطعا این انرژی بیشتر از انرژی خواهد بود که از سوختن هیدروژن تولید میشود، چون بازدهی که ۱۰۰ درصد نمی‌تواند باشد،
مگر اینکه بتواند از برق شبکه برای تجزیه آب استفاده کند و هیدروژن تولیدی رو در مخزنی فشرده و در خودرو گاز سوز استفاده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
میتونه انرژی اسکالر باشه. پروفسور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه خونده باشی آب تجزیه نمیشه یه جسم جامد هست که در مجاورت آب انرژی آزاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام چند سال قبل شخصی در مقابل دوربین های تلویزیونی از ماشینیبا سوخت هیدروژنی رونمایی کرد و حتی آب خروجی از اگزوز را نوش جان کرد و یا اختراع جمشید آرین و .... موارد بی شماری که توسط جوانان خلاق و با استعداد ایرانی اختراع و یا ساخته شده چرا شما رسانه‌ای ها پیگیری نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
یک نکته که خبرگزاری براش شروع به نوشتن چندین خبر نموده است و اصلا دیده نشده اینست میزان مصرف آب فوق قرار است چقدر باشد؟
برفرض مثال که اصلا این خودرو وجود خارجی داشته باشد میزان مصرف آب آن چقدر خواهد بود اگر بنزین نباشد حداقل کسی از نبودش نخواهد مرد اما اگر دچار کسری آب شویم این داستان وضعیتش فرق دارد!! ما همین الان با وجود بارش ها عرضه هدایت و ذخیره سازی زیر زمینی آب را نداریم حتی مانند گذشتگان مان که قنات می زدند
بعد قرار است خودرویی توسط یک مدعی تولید شود که دقیقا پس از داستان بنزین یادش می افتد اختراعش کرده و بازهم داستان نظارت های مسئولان تا فاجعه باشد برای ملت و هزینه های سنگین برای کشور و قرار است حجم عظیمی آب ببلعد آنهم فقط برای حرکت کردن خودرو بدون کمترین تغییر !!!
اما نکته جالب اینجاست مدعی که اعلام کرده می ترسد اختراعش دزدیده شود از خبرگزاری ها رسما دعوت کند و سپس در مقابل پخش زنده اقدام به انجام نماید البته که حتما باید آب مورد نظر توسط خبرگزاری ها منتقل و قبل از انجام هر حرکتی از وجود شیوه های حرکتی چون الکتریکی و بنزینی و حتی گاز اطمینان داشت
ضمنا مدعی فوق گاز انتشار یافته از این جریان را چگونه بدون تغییر در ساختار ماشین ذخیره یا برای عدم انفجار به بیرون هدایت می کند ضمنا آب مصرفی قرار است در کدامین باک نداشته ریخته شود؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
به نظرم واقعا بهش فرصت بدیم توی یه محیط علی با حضور خبر نگار ها واساتید دانشگاه این کارو انجام بده اگه تونست که هیچ یه اختراع بزرگه و کشور رو از انرژی بی نیاز می کنه اما اگه دروغ گفته بود هم که هیچی باید جواب بده ولی تو ذهنتون باشه اگه درست بگه و بی خود از خودمون دورش کنیم فردا پشیمون می شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کار نشد نداره
باید امتحان کرد نه تو سری به ایران و فکر ایرانی زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
امکان پذیر است ولی اینکه در اختیار کسی قرار نمیدهد این مشکل ساز است چرا که دانش فرار است در آینده ای نه چندور یک گوشه دنیا اختراع ایشان را به نام خود ثبت میکند فقط بخاطر اینکه ایشان ترس از ربوده شدن اختراعش را دارد عاقلانه این است که از داخل کشور کمک بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خوب شما به جای اینکه این همه دلیل بیاورید برای انکار آن ، بروید و ببینید که واقعا کار می کند ؟؟
یا یک ماشین به ایشان بدهید و بگویید آب سوزش کند و با ان ماشین را ببرید تا ببینید حقیقت دارد یا خیر ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ضد حال
۱۴:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه ترشی نخوری یه چیزی می شی عقل کل !! بپا دزدیده نشی و ایران از وجودت محروم !! راستی ایمیل ات را چک کن ببین از کانادا و آمریکا و اروپا برات دعوتنامه نفرستاده اند ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بعید نیست!!
کار نشد نداره
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کار نشد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چه عجب بالاخره یه خبرگزاری این قضیه رو درست تحلیل کرد، الان وظیفه ی مدعی العموم است که با این نوابیغ قبل از اینکه از مردم کلاهبرداری کنه برخورد کنه، احتمالا دادستان کرج یا دادستان کل کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نوابغ یا نوابیغ ؟؟!!
این بستگی به غیرت مخترع داره که از اختراع خود و زحماتش دفاع کند و خود را نابغه معرفی کند و برای شهرش افتخار باشد.
مسلما مخاطبین هم اینقدر شعور و شناخت دارند که فرق بین نوابغ و نوابیغ را بفهمند.
Iran (Islamic Republic of)
m.h
۱۱:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چیزی که کاملا مسلم است این است که اگر چنین اختراعی صحت داشته باشد مافیای بزرگ تولید و عرضه سوخت فسیلی با به مخاطره افتادن سرمایه ها و دارایی خود اجازه پا گرفتن به چنین تکنولوزی را نخواهند داد.
از طرفی مدعی این طرح بارها اعلام کرده که حاضر است با اساتید مطرح و منتقد در یک برنامه تلویزیونی ادعای خود را به چالش بکشد وادعای خویش را ثابت کند.
چرا شمادر صدا و سیما فرصت مناظره این فرد با اساتید دانشگاهی را فراهم نمیکنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
همه اینا درست اما چه ربطی به از کار افتادن باطری داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
برای کاتالیزر کردن اب برق نیازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگر بر پایه تولید هیدروژن از آب باشد پایه علمی کاملا معقولی دارد. فقط باید مورد بررسی قرار گیرد. از این روش در تجهیزات متعددی برای تولید هیدروژن و استفاده سوختی یا کاربردهای دیگر، استفاده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آنچه که مهم است ، ایجاد یک ایده را نمیتوان محکوم کرد.
در هر اختراع ، یا کشف علم ، (اکثرا) با ایده غیرعادی یا مخالف عقل بوده است ، لذا منافاتی با ادامه یا رسیدن به آن کشف ندارد .
(حال باید آن ایده را به عنوان طرح یا موضوع مورد بررسی قرار داد.)
در کشور ما صنعت خودروسازی(صد در صد تولید داخل) وجود ندارد ، دلیلش آن است که ، یا دولت نمیخواهد ، یا نمیزارن که ما به علمش دست یابیم. در صورتی که در همین کشور نوابغ و افراد نخبه بسیار زیاد هستن ، که فقط نیاز به حمایت ، خواستن دولت دارند تا بتوانند یک خودرو ملی که تمام ساخت خودمان باشد، تولید کنند.
##ما میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
عجیبه تو حالا ندزدیدنش!!!
خدایا شکرت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
این جریان واقعیه من طرف رو دیدم تو شهرستان نیشابوره ده ساله این ماشین رو اختراع کرده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
واقعا یکی نیست، جلوی اینو بگیره!؟
مدعی العموم که تو خوابه!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آقا بگید بیاد تلویزیون تا بفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اومده دیگه یه سرچ ریز بزن تو گوگل میاد بالا گلم
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
2. فرد دیگه ای هم از نزدیک دیدم که این پروژه تبدیل آب به هیدروژن و انرژی جنبشی رو تا یجایی پیش برده و بدنبال حمایت و امکانات و ... برای تکمیل پروژه هست، و دنبال راه حلی برای مهار قدرت زیاد آزادسازی هیدروژن هست. و بخاطر عدم حمایت و سرمایه پروژه را رها کرد.
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
همین یه ماه پیشم یه خبرنگار رفت کردستان گزارش گرفت توی همین رسانه ملی پخش شد.
طرف ادعا میکرد توی یه واحد آپارتمان داره گوشی موبایل تولید میکنه!
به نظر شما این ادعا منطقیه؟ به این راحتی میشه؟
در چیزی که نشون داد هیچ اثری از تولید قطعات نبود فقط مونتاژ میکردن!
Iran (Islamic Republic of)
محمد حجازی
۱۱:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ممنون از گزارش جامع و کامل شما منتظریم باز هم این موضوع را پیگیری کنید تا اگر واقعا این مطلب صحت داشته باشد در ایران استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۰:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شما اجازه بدید بنده خدا طرحشو پیاده کنه اونوقت یورش ببرید دیگه چرا اینقدر فرمول بازی درمیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خود صاحب اختراع را دعوت کنید و محصولش را امتحان کنید
۱۲
آخرین اخبار