پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست

امام جمعه اصفهان گفت:پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست و مجدد با وی پیمان ببندد بلکه با برخی از قبایل تفاهم‌نامه‌ای نوشته که به نفع اسلام بوده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: عمل به حق انسان را عزیز می‌کند و پشت کردن به کار خوب انسان را ذلیل، هرچند برای مدتی به صورت ظاهری عزیز بوده باشد، اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم چقدر این کلام واقعیت دارد.

امام جمعه اصفهان افزود: سنگ وزنه در روز قیامت حق است، یعنی هرکسی عمل بیشتری به حق کرده باشد، بالاتر است؛ امیدوارم همه سعی کنیم رفتار، کردار و اعمالمان حق باشد و دور باطل نگردیم.

او همچنین با اشاره به لزوم شکرگذاری در برابر نعمات الهی بیان داشت: یکی از معانی شکر، عمل به نعمت خداست، اگر گناه کنیم و نعمت خدا را در خلاف مقصد اصلی به کار ببریم، نعمت از ما گرفته می‌شود؛ اگر به دین هم عمل نکنیم از ما گرفته می‌شود، هرچقدر به طرف بی‌دینی برویم، عنایت خداوند برداشته می‌شود و قلب سیاه می‌شود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انفاق یکی دیگر از مصادیق شکر‌گذاری است و اگر این کار را انجام ندهیم، نعمت‌های مادی گرفته می‌شوند، کمک کردن سبب افزایش مال می‌شود و خداوند این موضوع را در قرآن بیان کرده است.

امام جمعه اصفهان با بیان داستانی از قرآن در مورد کمک نکردن به فقرا گفت: برخی با وسیله کد و اسم شخص دیگر شرکت زده‌اند و یک یا دو میلیون تومان نیز به وی داده‌اند و درآمد بالایی کسب کرده‌اند و حالا بعد از گذشت مدتی میلیارد‌ها تومان مالیات برای شخص اصلی بریده شده است؛ البته این چنین اشخاص دستگیر خواهند شد.

او در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو تصریح کرد: نباید از نعمت امام‌زاده‌ها در ایران غافل شویم که همه به دلیل حضور امام رضا (ع) در ایران است؛ خیلی خوب است در این مکان‌ها حضور پیدا کنیم، بد نیست که نماز بخوانیم، حتماً دنبال سند امام‌زاده‌ها نگردید، مانند مسجد که عبادت می‌کنیم، آن‌جا نیز عبادت کنیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: ۱۶ آذر روز دانشجو است و طبق صحبت مقام معظم رهبری، نشانه دانشجو بودن استکبارستیزی و ایستادن در مقابل دشمنان کشور و اسلام است؛ همچنین سالگرد شهادت احمد کشوری را داریم که از خلبانان جان‌فشان در زمان جنگ بود.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که برخی اشتباهات به دین لطمه می‌زند و بدعت است، گفت: آقای رئیس جمهور در سفر به یزد و کرمانشاه در یکی از سخنرانی‌ها گفت پیامبر با کفار اگر عهد هم شکستند، پیمان می‌بست؛ این حرف دروغ است و جزیی از تاریخ نیست، تعجب می‌کنم چطور رئیس جمهور تاریخ را نخوانده و این حرف را زده است.

او ادامه داد: پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست و مجدد با وی پیمان ببندد، پیامبر با برخی از قبایل تفاهم‌نامه‌ای نوشته که به نفع اسلام بوده است و در برخی تفاهم‌نامه‌های پیامبر، طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد که به سختی با آن‌ها برخورد کرد؛ در صلح حدیبیه نیز پیامبر در سال بعد با ۱۲۰ هزار جنگجو حرکت کرد و ابهتی را نشان داد که همه دست‌ها بالا رفت.

طباطبایی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: این حرف که پیامبر عهد می‌شکست و دوباره عهد می‌بست، تازه با خنده هم گفته شود، اصلاً درست نیست، برخلاف آن‌هایی که این نسبت را به اسلام می‌زنند، دین زوری نیست؛ نمی‌خواهم علیه کسی حرفی زده باشم، اما اگر کسی بخواهد حرف نادرستی بزند، کسی که می‌داند باید بگوید که مردم فریب نخورند.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت: هفته خوبی را گذراندیم و علمای چهار استان در اصفهان حضور پیدا کردند و در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب صحبت شد؛ همچنین سفر رئیس قوه قضاییه بسیار بابرکت کرد، کار‌های خوبی انجام گرفت، به ۳۰ شهر افرادی فرستاده شد و کمبود‌ها بررسی شد، مبلغ خوبی برای اصلاح اماکن قوه قضاییه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار