رحمانی فضلی:

فکر نمی‌کنم ثبت نام انتخابات مجلس تمدید شود

وزیر کشور گفت: فکر نکنم که ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس تمدید شود.

وزیربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخات وزارت کشور، اظهار کرد: طبق گزارش‌ها ۹۰۶۲ نفر تاکنون ثبت‌نام کردند، در پنجمین دوره مجلس خبرگان نیز تاکنون ۱۹ نفر ثبت‌نام کردند.

وزیر کشور افزود: فکر نکنم که ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات تمدید شود، چون داوطلبان طی این هفت روز باید ثبت نام خود را انجام دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم احراز شاید چندان برای مردم و داوری افکار عمومی اقناع کننده نباشد، بیان کرد: ما با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقیمانده کارگروه‌های رسیدگی را افزایش دهد. باید کاری کنیم که همه مدارک و مستندات حتماً دیده شود تا حقی ضایع نشود.

وزیر کشور درباره نحوه ارائه توضیحات از سوی وزارت کشور درباره موضوع بنزین، یادآورشد: تاکنون سه مرتبه توضیح لازم را داده‌ام و اگر لازم باشد باز هم توضیح می‌دهم. باید افکار عمومی را در این زمینه از منظر اطلاعات و آزادی‌هایی که می‌شود ارائه کرد آگاه ساخت به ویژه که در فضای مجازی مسائل مختلفی مطرح می‌شود و باید افکار عمومی را آگاه کرد.

او بیان کرد: امشب باید انتخاب هیات‌های اجرایی به پایان برسد و براساس گزارشی که به من رسیده است بیش از ۸۰ درصد از آنان به تایید شورای نگهبان رسیدند و مابقی هم این روند را طی می‌کنند و از فردا کار رسیدگی را آغاز می‌کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام‌ها چقدر است؟ گفت: در این هفت روز زمان کافی برای کسانی که علاقه‌مند بودند فراهم است و فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید داشته باشیم.

او ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری با هماهنگی‌ شورای نگهبان از یک دستگاه برای تشخیص هویت استفاده کردیم و در این انتخابات هم به توافقاتی در این زمینه با شورای نگهبان رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: نحوه رأی دادن و شمارش آرا هم به صورت الکترونیکی جای بحث دارد؛ در انتخابات شوراها در ۱۴۰ شهر ثبت‌نام و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شد. با توجه به تعداد بالای داوطلبان شورای شهر حداکثر ظرف ۲ ساعت نتایج آن حوزه ها اعلام شد.

او درباره نتایج رایزنی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: همه اجزای انتخابات الکترونیکی است، به جز دو قسمت که یکی از آنها احراز هویت است و عمدتاً نگرانی نامزدهای انتخابات همیشه همین بحث است. در این بخش امکان تخلف و اشتباه زیاد است.

وزیر کشور ادامه داد: هیچ تخلف و اشکالی در این زمینه پیش نیامد و با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم و اگر نظر آنان جلب شود می‌توانیم در ۱۱ استان که شامل ۱۴۰ حوزه انتخابیه می‌شود این کار را انجام دهیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: منتظر هستیم که اگر دوستان فنی وزارت کشور با شورای نگهبان به نتیجه برسند که تا اسفندماه این فرصت فراهم است کار را در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار