استقبال بیش از ۳۰ هزار نفر از جشنواره قورمه مهریز

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از دومین جشنواره قورمه و کباب این شهرستان بازدید کردند.

استقبال بیش از ۳۰ هزار نفر از جشنواره قورمه مهریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجاهد کرباسی، رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز استقبال مردم از دومین جشنواره قورمه و کباب مهریز را کم نظیر دانست و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از این جشنواره سه روزه بازدید کردند.

او با بیان اینکه این جشنواره تنها جشنواره قورمه در کشور است، افزود: در این جشنواره بیش از ۴۵ غرفه قورمه، محصولات غذایی محلی شهرستان مهریز، صنایع دستی بومی و ... را ارائه کردند.

کرباسی اظهار داشت: تور های گردشگری و خبرنگاری زیادی در این جشنواره شرکت و همچنین از اماکن و جاذبه های گردشگری مهریز بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز افزود: دومین جشنواره قورمه و کباب مهریز به مدت سه روز در باغ جهانی پهلوانپور و اقامتگاه بومگردی سرای جهانگرد برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.

تاکنون حدود ۶۰۰ اثر تاریخی در مهریز شناسایی‌ شده که ۱۰۶ مورد آنها به ثبت آثار ملی رسیده و در این میان نیز باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار