پایان نشست کمیسیون مشترک برجام؛

روسیه: همه طرف‌ها بر اجرای برجام تاکید کردند/ چین: بردن پرونده ایران به شورای امنیت تنها به نفع آمریکا است

آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید.

روسیه: ایران می‌تواند آزمایش موشکی داشته باشد/ چین: بردن پرونده ایران به شورای امنیت تنها به نفع آمریکا استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسید.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در این نشست در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام در سال میلادی جاری این موضوع را به اثبات رساند که علی رغم مشکلات و اختلافات موجود، طرف‌های توافق هسته‌ای بر تعهد به آن وحدت نظر دارند.

کونگ فو، نماینده چین در این نشست، تاکید کرد: بردن مسئله کاهش تعهدات ایران ذیل برجام به شورای امنیت سازمان ملل به جز آمریکا، به نفع هیچ کس دیگری نیست.

وی تصریح کرد: پکن در حال حاضر با آغاز روند مکانیسم حل و فصل اختلافات موسوم به مکانیسم ماشه مخالف است.

مکانیسم ماشه مربوط به بند‌های ۳۶ و ۳۷ توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ است که حل و فصل اختلافات در آن تعبیه شده است. کشور‌های اروپایی پیشتر تهدید کرده بودند با استناد به این اصل می‌توانند تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران را فعال کنند.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، آلمان، چین، فرانسه، روسیه و انگلیس در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، ایران ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
می بینید امضاء برجام و کوتاه آمدن باعث پررو شدن و بی احترامی زیادی به ایران شده. دقت کنید افزایش قیمت ها (دلار و ارز و ....) در نتیجه مذاکره و توافق با جهانخواران (استعمارگران) و امضاء برجام ؛ و کاهش نسبی قیمت ها هم نتیجه کاهش تعهدات و اقتدارسرنگونی پهپاد آمریکایی و مقاومت و اتکا به خود اتفاق افتاد.!!!!! وقتی اروپا حاضر نیست خودش ایران را تحریم نکنه و تحریم های خودش علیه ایران را لغو کنه و مانع نباشه؛ چگونه میتوان ازش انتظار داشت که تحریم های آمریکا را جبران کنه؟؟؟ واقعا خنده داره اگه فردی این تصور را داشته باشه که اروپا به برجام عمل میکنه!!!!!! در برجام قراردادی که سودی ندارد و همش ضرر است بستند حالا باید ایران هی بدود و التماس کند که آنها به تعهداتشان عمل کنند!!!!!! مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسرائیل – مرگ بر انگلیس – مرگ بر فرانسه – مرگ بر آلمان = مرگ بر ظالم و ستمگر – مرگ بر دروغگوی حیله گر و فریبکار – مرگ بر عهد شکن و خلف وعده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ما باید دست به زانوی خودمان بگیریم دلخوش بودن به صحبت این و آن عین حماقت است سگ زرد برادر شغال است آمریکا یا شوروی و یا چین و....... هر اجنبی دیگر
البته مسئواین ما هم برنامه آنها را تاکنون حوب پیش بردند
اگر غیر از این بود ارزش پول ما بجای پول آنها رشد می کرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کشورهای اروپایی چطوری روشون میشه حرف بزنند.؟؟؟بااین همه خلف وعده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چیزی بدتی تحریم کردن نمانده با اجازه شواری امنیت یا بدون اجازهما تحریم شده ودنیا دارد اجرا می کند.مکانیزم ماشه یهنی لغو کردن برجام به دست خود اروپاست ودست ما در توسعه برنامه هسته ای باز می شود.
Iran (Islamic Republic of)
bm
۰۵:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حرف مفت .. سه تا هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
کشور گل و بلبل
۰۵:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مکانیسم ماشه یعنی چرا امریکا زد زیر برجام و اروپا اینستکس رو نتونست اجرا کنه ولی ما تعهداتمون رو جلو جلو و داوطلبیانه بتون کاری کردیم . الان این دوتا رو میبرن شورای امنیت .
چرا از رابطه با جهان میلرزدیم ؟ برجام که اینقد خوب بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۰۰:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ما که میگیم ساختار شورای امنیت ایراد دارد فقط در مقابل زورگویی قدرتهای استکباری باید اول مردم در انتخابات مسئولانی را انتخاب کنند که کاردان و نترس و وطن دوست و ساده زیست باشند دوم چشم ما به داخل باشد نه به دیگران سوم قدرت خود را روز به روز با استفاده ازجوانان عزیز نخبه بالا ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
به کی بگیم برجام رو نمیخواین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
برجام کو اگر برجام بود الان که گل و بلبل بود وضعمون پس شعار ندین برجام مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
آره برجام از نظر تکالیف اروپا و آمریکا مرده(اصلا نبود که حالا بمیره!!!!)؛ ولی از نظر محدودیت برای ما و فشار و زور گفتن کشورهای خارجی به ایران هنوز کاملا سرجایش محکم داره کارشو انجام میده؛ نشون به این نشون که ما از برجام (که هیچ سودی ندارد)خارج نمیشویم و اروپا مکانیسم ماشه فعال میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار