مدیرکل امورعشایری استان ایلام :

کوچ‌رو های ایلام در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیرکل امورعشایری استان ایلام گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش باران شدید، عشایر و دامداران کوچ‌رو ایلام در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند.

کوچ‌رو های ایلام در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,علی سلیمی مدیرکل امورعشایری ایلام گفت: با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش شدید باران طی ساعت‌های آینده عشایر و دامداران کوچ‌رو ایلام در محدوده رودخانه و مسیر مسیل‌ها و جویبار‌ها اتراق نکنند.

او افزود: از طریق ارسال پیامک و نیز مراجعه حضوری به محل اسکان عشایر هشدار‌های لازم درخصوص آمادگی برای مواجهه با بارش زیاد به دامداران کوچ‌رو استان داده شده است.

مدیرکل امورعشایری ایلام اظهار کرد: عشایر کوچ‌رو و بومی استان باید محل مناسبی که در مسیر سیلاب نباشد به عنوان اتراقگاه انتخاب کنند.

او اضافه کرد: در هنگام وقوع باران از حضور و نزدیک شدن به حاشیه یا بستر رودخانه‌ها حتی اگر کم آب یا خشک باشد خودداری و از بردن دام‌های خود برای چرا به مناطق مرتفع به علت احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

سلیمی عنوان کرد: عشایر استان ایلام متشکل از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر هستند که ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و متشکل از ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه هستند.

او یادآورشد: جمیعت عشایر ایلام در ۹۵ کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و ۱۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار دارند.

انتهای پیام/ د

 

برچسب ها: هواشناسی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.