مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

انتقاد مسئولان از نرخ بالای گوشت در بازار/قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان است

سلطانی گفت: با وجود کاهش چشمگیر قیمت دام، نرخ گوشت در بازار همچنان بالاست.

انتقاد مسئولان از نرخ بالای گوشت در بازار/قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان استسعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار، انباشت دام در تمامی استان‌ها مازاد بر تقاضاست.

وی با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع بیماری به واسطه انباشت دام در واحد‌های دامداری نداریم، افزود: با توزیع واکسن به حد کافی، بیماری تب برفکی در کشور کنترل شده است و به طور کلی در مواقعی که دام جابه جا نمی‌شود، بیماری چندانی نداریم.

سلطانی ادامه داد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری، هزینه نگهداری برای دامدار بسیار بالاست چرا که دام پروار بندی شده ارزش افزوده ندارد.

صادرات دام مازاد امری ضروری است

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با انتقاد از مخالفت مسئولان پیرامون صادرات دام گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، علوفه‌های مرتعی و ۲ قلورزایی دام و انباشت دام در واحد‌ها انتظار می‌رود که مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر شود.

وی از کاهش چشمگیر قیمت گوساله زنده در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو گوساله از ۴۱ هزار تومان ابتدای سال به ۲۵ هزار تومان رسیده،  در حالی که قیمت گوشت در بازار همچنان بالاست.

سلطانی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:  اگر صفر تا صد کار را اتحادیه و تشکل‌ها در دست بگیرند، التهابی در بازار نخواهیم داشت.

سلطانی ادامه داد: علی رغم کاهش چشمگیر قیمت دام، نرخ گوشت در بازار همچنان بالاست که هر یک از مسئولان دلایل مختلفی
برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

به گفته مدیر عامل اتحادیه دامداران، با وجود گرانی بنزین قیمت کرایه‌های حمل و نقل با افزایش ۲ برابری از ۸۰ هزار به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است و متاسفانه در بیابان بازرسی وجود ندارد که به داد دامدار برسد.

سلطانی  قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که گوشت گوسفندی در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های ذی ربط با نرخ‌های بالاتری در بازار می‌شود.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سزاي گرون فروش نخريدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تو نخر و گشنگی بکش . دام از 23 هزار تومان در سال 97 رسیده به 25 ، بنظر شما این گران شده بعد از 4 برابر شدن نرخ ارز ؟ در شرایط فعلی هر صنفی که زورش به مسئولین نرسد ، یقینا در سال اینده دیگر ان صنف وجود ندارد . بعدا دولت باید گوشت سرد وارد کند و کیلویی 80 به شما بدهد و شما هم داخل صف باستید و ازشون تشکر هم کنید . متاسفانه هر شخصی بدون هیچ اطلاعی در خصوص یک موضوع نظر می دهد .
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۰:۵۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
در سایه ضعف وزارت کشاورزی ، وزارت صمت در خصوص صنعت دامداری و کشاورزی هم اظهار نظر می کند و این درحالی است که کارشناسان وزارت صمت هیچ اطلاعی از صنعت کشاورزی و دامداری ندارند . وزارت صمت چرا به راحتی اجازه داد که سبوس از 500 به 1070 افزایش قیمت پیدا کند ؟ وزارت صمت چرا بدون بررسی لازم به قصابی ها اجازه می دهد که گوساله ای را که کیلویی 25 هزار تومان خریده اند و نهایتا باید کیلویی 55 هزار تومان به مصرف کننده بفروشند را به قیمت 80 تا 85 هزار تومان می فروشند ؟ ولی متاسفانه هدف وزارت صمت حمایت از مصرف کننده نیست ، وزارت صمت فقط به یک دلیل حاضر به بررسی قیمت گوشت در قصابی ها نیستند زیرا در صورت کاهش قیمت گوشت در قصابی ، دیگر دادن مجوز برای واردات بیرویه گوشت سرد را نمی توانند توجیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دولت و بخصوص وزارت صمت علاقه شدیدی به واردات و دادن مجوز به افراد خاص دارد . یکی از اقلامی که بنده سراغ دارم گوشت می باشد که تولید سال جاری بسبار بیشتر از نیاز کشور می باشد ولی دولت حاضر نیست که دام داخلی را خریداری کند ولی به راحتی مجوز واردات گوشت را می دهد که این عامل باعث ایجاد اشتغال برای کشورهای خارجی و ورشکستگی دامداران کشور می شود و هزاران نفر بیکار می شوند.
آخرین اخبار