طرح گردشگری سراب قره‌بلاغ سرپل‌ذهاب تدوین می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تدوین طرح گردشگری سراب «قره‌بلاغ» سرپل‌ذهاب به عنوان یک اثر طبیعی منحصر به فرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

طرح گردشگری سراب قره‌بلاغ سرپل‌ذهاب تدوین می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امید قادری گفت: برخی از ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فردی در نقاط مختلف کشور و استان وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و با بازدید‌های میدانی این گونه ظرفیت‌ها شناسایی می‌شوند.

او ادامه داد: سراب زیبای منطقه قره بلاغ سرپل ذهاب از جمله پتانسیل‌های کم نظیر طبیعی است که باداشتن طبیعتی دست نخورده و نیلوفر‌های آبی و زرد و همچنین مجموعه تاریخی قلعه مریم به عنوان مکمل گردشگری این منطقه زیبا تلالویی از زیبایی‌های خدادادی و هویت ملی را به نمایش گذاشته است.

قادری همچنین با اشاره به بازدید از محل جانمایی مستاجرین زلزله زده روستای پاطاق و دغدغه مردم و همچنین ساکنین پیرامون منطقه ترابی باتوجه به نزدیکی قلعه گبری و عرصه و حریم این مجموعه و محدودیت‌های ساخت و ساز بیان کرد: در اسرع وقت شورای فنی استان تشکیل و تصمیمات لازم اخذ خواهد شد که امیدواریم با ارایه راهکار‌های کارشناسانه به زودی مشکلات مردم حل شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.