دین محمدی:

هیچ تیمی جلودار تیم استراماچونی نیست/استقلال تقویت شود در آسیا هم اول است

پیشکسوت استقلال گفت: فوتبالی که این هفته ها از تیم استقلال شاهد هستیم چیزی فراتر از انتظار اهالی فوتبال است و اتفاقی که در این تیم افتاده می تواند منجر به قهرمانی دوباره اش در آسیا شود.

هیچ تیمی جلودار تیم استراماچونی نیست/استقلال تقویت شود در آسیا هم اول استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی خانگی تیم استقلال مقابل شهرخودرو گرچه با اختلاف یک گل برای شاگردان استراماچونی رقم خورد ولی این تیم را پس از 13 هفته تلاش مستمر به صدر جدول رساند. گرچه هنوز سپاهان و شهرخودرو در جدول یک بازی کمتر از استقلال دارند.

سیروس دین محمدی هافبک اسبق استقلال درباره پیشرفت چشمگیر استقلال در دو ماه گذشته و روند روبه جلوی این تیم حرف زد و از مدیران باشگاه درخواست هایی داشت که معتقد بود برآورده شدن آنها منجر به اتفاقی مهم در تاریخ این باشگاه و حتی فوتبال باشگاهی کشورمان خواهد شد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال باز هم برنده شد؟

- این خیلی اتفاق خوبی است که تیمی به بردن عادت کند و به کمتر از آن راضی نشود. ما در اصفهان هم دیدیم روبروی سپاهان تیمی که در خانه این تیم عقب افتاده بود یک گل زد و باز هم توانست خودش را جلو بیندازد. استقلال این روزها اصلا به کمتر از برد راضی نمی شود و این خیلی خوب است.

* بازی با شهرخودرو چطور بود؟

- یک فوتبال کاملا تاکتیکی از سوی هر دو تیم. بازی مهره های تیم ها در میانه زمین که البته فکر می کنم تاکتیک برتر از آن استراماچونی بود. البته من برای تیم یحیی هم احترام زیادی قایل هستم. شهرخودرو جزو معدود تیم هایی است که در ایران فوتبال تاکتیکی و مالکانه را بازی می کند اما این تیم در تقابل با استقلال تقریبا یک تیم معمولی بود.

* برتری در چه ویژگی باعث برد استقلال شد؟

- اتحاد تاکتیکی در تیم استقلال بیش از تیم شهرخودرو بود که تا پیش از این همه از این تیم برای نمونه آوردن در اتحاد تیمی مثال می زدند. استقلال در بهترین شرایط تیمی و بدنی اش است و از این فرصت به درستی استفاده می کند. البته این را هم در نظر بگیریم که کادر فنی استقلال آنالیز دقیقی از رقبای خودشان دارند و می دانند باید کجای حریف را بزنند تا مانع از حرکت تیمی آنها شوند.

* استقلال کجای شهرخودرو را زده بود؟

- نقطه اتصال ابتدایی تیم. شهرخودرو هم مانند استقلال بازی را از دفاع شروع می کند و استقلال با قطع ارتباط بین خط دفاع و هافبک این تیم نمی گذاشت تیم یحیی برنامه ای که برای رسیدن به دروازه اش داشت را درست پیاده کند. البته در چند مورد در شروع های سریع، تیم شهر خودرو در این زمینه موفق بود ولی در سایر موارد بازیکنان استقلال مانع می شدند. در این زمینه حتی دیاباته و قائدی هم خودشان را با مدافعان شهرخودرو درگیر می کردند و نمی گذاشتند راحت بازیسازی را شروع کنند در چند صحنه هم با توپگیری از مدافعان شهرخودرو داشتند به گل می رسیدند.

* خط دفاعی استقلال درست به وظایفش عمل کرد؟

- ببینید وقتی تیمی روبروی یک تیم خوب مانند شهرخودور نتیجه می گیرد و آمار هم از برتری کلی استقلال دلالت می کند یعنی همه اعضای این تیم درست بازی کرده اند. حتی اگر یک نفر در این هارمونی تیمی وظیفه اش را درست انجام نمی داد الان ما راجع به یک موضوع دیگر حرف می زدیم. این استقلال لایق قهرمانی در ایران و حتی آسیاست.

* چه موضوعی باعث می شود این پیش بینی را بکنید؟

- استقلال بدنسازی عالی داشته و الان به وحدت تاکتیکی خوبی هم دست یافته است. تیم یکدل و متحد فوتبال بازی می کند و یکی برای همه و همه برای یکی را به درستی در تیم شان اجرا می کنند. در چنین تیمی منم‌ها تبدیل به ما می شود. تنها نگرانی ما این است که این تیم دچار مشکلاتی از قبیل آسیب دیدگی یا محرومیت شود. در این صورت تیم پشتوانه خوبی روی نیمکتش ندارد. الان تیم هایی مانند پرسپولیس یا سپاهان و تراکتور که رقبای استقلال هستند تقریبا یک تیم کامل روی نیمکتشان دارند که با بروز مشکلی از نفرات پشت خط ایستاده بهره می برند ولی استقلال دست پری در این زمینه ندارد.

* چه اتفاقی می تواند این وضعیت را تغییر بدهد؟

قطعا تیم باید در نیم فصل تقویت شود در آنصورت هیچ تیمی جلودار استقلال نیست. الان که دیاباته در دیدار بعدی نیست باید یک مهاجم همسطح خودش در ترکیب بازی کند. مدیریت باشگاه که در انتخاب مربی درست عمل کرده برای تکمیل عملکرد خودش باید نیمکتش را هم تقویت کند تا بهترین اتفاقات برای استقلال رخ بدهد. این تیم فراتر از فوتبال ایران بازی می کند و حیف است که در لیگ قهرمانان بابت نداشتن دو سه مهره لنگ بزند. فوتبالی که این هفته ها از تیم استقلال شاهد هستیم چیزی فراتر از انتظار اهالی فوتبال است و اتفاقی که در این تیم افتاده می تواند منجر به قهرمانی دوباره اش در آسیا شود. شخصا دوست دارم هر چه زودتر رقابتهای آسیایی شروع شود تا چهره این تیم خوب را در دیدار با رقبای بین المللی هم ببینیم.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار