صندوق بین المللی پول درباره تبعات جهانی جنگ تجاری آمریکا و چین هشدار داد

صندوق بین المللی پول درباره هزینه بالای جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، صندوق بین المللی پول درباره هزینه هفتصد میلیارد دلاری جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی هشدار داد.

تنش‌های تجاری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد. اقتصاددان‌ها بار‌ها درباره عواقب سوء این تنش‌های تجاری آمریکا و چین هشدار داده‌اند. صندوق بین المللی پول نیز به این ماجرا ورود کرده است.

کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva), مدیر کل جدید صندوق بین المللی پول هشدار داده است که هزینه‌های جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی به چندصد میلیارد دلار خواهد رسید. جورجیا در حاشیه اجلاس توسعه در این خصوص هشدار داد ضمن اینکه بر آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به کشور‌های نیازمند تاکید کرد.

او گفت: باید با دیدی روشن به هزینه جنگ تجاری (آمریکا و چین) توجه داشت. این وضع سبب خواهد شد کل کره زمین به علت این جنگ تجاری، هفتصد میلیارد دلار زیان متحمل شود. این رقم معادل هشت دهم تولید ناخالص جهانی است. در این شرایط، ​همه متضرر می‌شوند. در عین حال، ما به صراحت اعلام کرده ایم که برای کند کردن این تنش و متوقف کردن این تنش‌ها و کمک به رشد اقتصاد جهانی چه باید کرد.

مدیر کل جدید صندوق بین المللی پول همچنین افزود: ما به کشور‌ها سه نکته را خاطرنشان می‌کنیم که در این زمینه اقدام کنند. به کشور‌ها می‌گوییم که اگر می‌توانند در سیاست‌های مالی خود تجدیدنظر کنند و اگر می‌توانند نرخ بهره‌های بانکی را کاهش بدهند. کشور‌های اندکی چنین امکانی را دارند. نکته دوم این است که اگر امکان مانور در حوزه مالی را دارا هستند از این امکان استفاده کنند. برخی از کشور‌ها این فضای مالی را دارند و شاهد آن هستیم کشور‌هایی همانند آلمان و هلند و کره جنوبی که به حرکت در این زمینه اکراه دارند، بسته‌های محرک اقتصادی تدوین کرده اند. نکته سوم که مهمترین نکته است این است که همه کشور‌ها باید انجام بدهند و این حرکت در مسیر اصلاحات ساختاری اعم از اصلاحات در بازار کار و حذف کاغذبازی برای فعال شدن بخش خصوصی است. این سه نکته می‌تواند بسیار موثر باشد. شاهد آن هستیم که دولت‌های جهان به این توصیه‌ها گوش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار