برخورداری: سوء تفاهم ها تا حدودی برطرف شده است/ الله کرم نقش زیادی در صحبت ها داشت / تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت صورت نگرفته است

دروازه بان تیم ملی هندبال درباره شرایط هندبال در ایران و خارج از کشور توضیحاتی داد.

سعید برخورداری دروازه‌بان تیم  ملی هندبال کشورمان و گوادالاخارا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک که در نهایت با کسب عنوان پنجمین شاگردان حبیبی به پایان رسید گفت: تا جایی که بازی‌ها را دنبال کردم تیم ملی کشورمان  نمایش خوب و قابل قبولی داشت نمایش بازیکنان کشورمان مقابل تیم های ملی کره جنوبی و بحرین هم بسیار خوب و قابل قبول بود، اما به هر صورت بحرین موفق شد سهمیه المپیک را بگیرد، آنها هم مانند تیم ملی ما سال‌ها به دنبال این هدف بودند، اما در نهایت با برنامه‌ریزی توانستند به چنین امر مهمی دست پیدا کنند و از قاره آسیا تنها سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بگیرند.

برخورداری:سوء تفاهم ها تا حدودی برطرف شده است / الله کرم نقش زیادی در صحبت ها داشت / تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت صورت نگرفته است

باید با تمام توان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم

او افزود: نباید خیلی در رابطه با این مسائل صحبت کرد، باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم و برای رسیدن به اهدافمان بهترین های مان را به کار بگیریم. تیم ملی کشورمان چندی دیگر در مسابقات قهرمانی قاره آسیا حاضر می شود و باید با تمام توان به این مسابقات برویم و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

یک سری سوء تفاهم هایی که وجود داشت، برطرف شده است

او درباره احتمال بازگشت مجدد به تیم ملی هندبال کشورمان پس از مدت‌ها غیبت بیان داشت: با سرمربی تیم ملی و کاپیتان تیم یعنی الله کرم استکی صحبت‌هایی داشتم، استکی در این صحبت‌ها نقش بسیار زیادی داشته و تا به اینجای کار مذاکرات انجام شده است.

یکسری سوء تفاهم هایی که وجود داشت خوشبختانه  تا حدودی برطرف شده است. تلاش می‌کنم تا آنجا که توان دارم و می‌توانم به تیم ملی کمک کنم، همواره گفته ام که باید تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم، هر چه می‌توانیم انجام دهیم تا تیم ملی کشورمان به جایگاه حقیقی اش بازگردد و دوباره بتوانیم در جمع ۴ تیم برتر قاره کهن قرار بگیریم. همچنین باید تلاش کنیم تا به خواسته اصلی مان دست یابیم. همه بازیکنانی که چه در ایران و چه در خارج از ایران بازی می کنند، تنها به فکر موفقیت تیم ملی هستند.

برخورداری:سوء تفاهم ها تا حدودی برطرف شده است / الله کرم نقش زیادی در صحبت ها داشت / تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت صورت نگرفته است

هندبال تا اینجای کار حمایت نشده است 

برخورداری در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برخورد فدراسیون هندبال با لژیونرها مناسب است یا خیر عنوان داشت: برخورد خاصی از طرف فدراسیون  ندیدم که بخواهم بگویم خوب بوده است یا بد، اما شاید تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت ها صورت نگرفته است، اما آن قدر این حمایت ها در اروپا زیاد دیده می‌شود که شاید هندبال ما با توجه به شرایطی که دارد هیچگاه نتواند به شرایطی که در اینجا وجود دارد برسد، به عنوان یک ایرانی که در کشور اسپانیا هندبال بازی می کنم، می بینیم که روزنامه‌ها، تلویزیون، رادیو و خبرگزاری ها دائماً در حال پیگیری اخبار هندبال هستند و به مصاحبه می پردازند.

در مجموع معتقدم دیدی که به ورزش در کشورهایی مانند اسپانیا وجود دارد، کاملا با کشور ما متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان گفت که دلیل برخی از مسائل تنها فدراسیون است، هندبال ما نیاز به توجه رسانه‌های بیشتری دارد و قطعا اگر تیم ملی کشورمان نتایج بهتری کسب کند چنین امری محقق خواهد شد.

بازیکنانمان آن قدر تجربه دارند تا در فرصتی که وجود داررند به هماهنگی برسند

دروازه بان تیم ملی هندبال کشورمان درباره اهمیت اردوهای تدارکاتی و برگزاری بازی‌های دوستانه مداوم گفت: به هر صورت نیاز به بازی‌های تدارکاتی و اردوهای همواره در هندبال وجود داشته است. همین مسئله با وجود در اختیار داشتن تعداد زیادی لژیونر کار را سخت می‌کند. به طور مثال برای مسابقات انتخابی المپیک شاید تنها ۵ - ۶ روز فرصت آن را داشتیم که بخواهیم در تمرینات حاضر شویم، علاوه بر آن بازی های لیگ خودمان هم در جریان بود و فرصت کمی هم برای حضور در اردوهای تیم ملی و آماده سازی برای مسابقات مختلف وجود داشت، همین مسئله قطعاً کار را هم برای سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی هم سخت می‌کند. با این حال تصور می‌کنم در مسابقات انتخابی جام جهانی و رقابت‌های قهرمانی آسیا فرصت بیشتری برای حضور لژیونرها در تمرینات وجود دارد، زیرا در این زمان رقابت‌های لیگ های اروپایی هم متوقف می‌شوند و بازیکنان برای حضور در تیم‌های ملی‌شان راهی اردوگاه می‌شوند. قطعاً سه هفته تا سه ماه فرصت خوبی برای هماهنگی تیم است. اما باید در نظر گرفت که تیم های عربی از آنجا که بازیکن لژیونر ندارند و همه بازیکنان شان در کشور خودشان بازی می کنند، فرصت بیشتری برای هماهنگی اردو تمرین و آماده سازی دارند معتقدم که بازیکنان ما با توجه به تجربه زیادی که از بین بردند مشکلی برای هماهنگی نخواهند داشت و حتی در کوتاه‌ترین کمترین زمان هم می‌توانند به هم هماهنگی خوبی برسند امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود و بتوانند بازیکنان به شرایط ایده‌آلی در مسابقات حاضر شود.

برخورداری:سوء تفاهم ها تا حدودی برطرف شده است / الله کرم نقش زیادی در صحبت ها داشت / تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت صورت نگرفته است

قطر تیم قدرتمندی است و باید از فرصت پیش آمده بهره برد

سعید برخورداری دروازه‌بان تیم ملی هندبال کشورمان و دروازه‌بان تیم گوادالاخارا اسپانیا  درباره بازی دوستانه با قطر بیان داشت: قطر همواره کشور قدرتمندی است و تیم ملی خوبی دارد. این تیم همیشه برای ما دست در دست رفته و بازی با این تیم هم می‌تواند کمک زیادی به ما داشته باشد، تصور می‌کنم چنین فرصتی که برای ما به وجود آمده است خیلی خوب است، اما اگر چه نمی توانیم همانند دیگر تیم‌ها با سیستم های مختلفی که در آسیا و جهان وجود دارند بازی می‌کنند بازی کنیم، شاید در ادامه فرصت به وجود بیاید که بتوانیم با تیم‌های دیگر هم بازی کنیم. به هر صورت قطر تیم قدرتمندی است و از چنین فرصت به وجود آمده باید استفاده کرد.

دروازه‌بان گوادالاخارا اسپانیا در پایان و در پاسخ به این سوال که شرایط خودش در رقابت‌های لیگ اسپانیا به چه صورت است گفت: خوشبختانه در چند وقت گذشته هم خودم نمایش خوبی داشتم و هم تیم توانسته نتایج قابل قبول و خوبی کسب کند و جایگاه خوبی در رقابت‌های لیگ اسپانیا در اختیار داریم.

برخورداری درباره مدت قراردادش با این تیم اسپانیایی گفت: قرارداد من با این باشگاه برای سه سال است و همگی در حال تلاش هستیم تا به هدف بزرگ این باشگاه یعنی رسیدن به رقابت‌های قهرمانی اروپا برسیم.

برخورداری:سوء تفاهم ها تا حدودی برطرف شده است / الله کرم نقش زیادی در صحبت ها داشت / تا به اینجای کار آن طور که باید و شاید حمایت صورت نگرفته است


بیشتر بخوانید:

ترجیح دادم از تیم ملی دور باشم/ لژیونر‌ها کمبود‌ها را بیشتر احساس می‌کنند/ شرایط خوبی در اردو‌های تیم ملی وجود نداشت

خداحافظی برخورداری از تیم ملی هندبال

ایران؛ میزبان رقابت‌های جوانان آسیا ۲۰۲۰


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار