آخرین مناظره جانسون و کوربین پیش از انتخابات

آخرین مناظره زنده تلویزیونی مشترک بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار انگلیس با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور پیش از انتخابات پارلمانی، شب گذشته برگزار شد.

آخرین مناظره جانسون و کوربین پیش از انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور آخرین مناظره زنده تلویزیونی مشترک خود را بدون طرح موضوع جدید و با حملات به یکدیگر به پایان رسید.

در مناظره زنده تلویزیونی جمعه شب جانسون و کوربین در مدت یک ساعت رویکرد‌های خود را درباره برگزیت، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، امنیت و اقتصاد این کشور برای مخاطبان تشریح کردند.

جانسون در این مناظره بار دیگر توافقش با اتحادیه اروپا را موفقیتی فوق العاده توصیف کرد و گفت: «در صورت پیروزی در انتخابات تا یک ماه اینده این کشور را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.»

اما جرمی کوربین با بیان اینکه توافق جانسون ایرلند شمالی را از انگلیس جدا می‌کند درباره طرحش در این زمینه گفت: «او مذاکرات جدیدی را با اتحادیه اروپا آغاز و توافقش را به همراه گزینه خروج از اتحادیه اروپا به رای مردم خواهد گذاشت تا آنان در این باره تصمیم گیر نهایی باشند. امنیت از دیگر محور‌های اصلی پرسش‌ها در این مناظره بود.»

قرار است در ۱۲ سپتامبر انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس برگزار شود. در ۱۷ اکتبر، لندن و اتحادیه اروپا پس از مذاکرات طولانی سرانجام به توافق جدید بر سر برگزیت رسیدند، اما این توافق با مقاومت شدیدی از سوی پارلمان مواجه شد و پس از سه دور رای‌گیری ناموفق، بوریس جانسون تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری زودهنگام انتخابات گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار