تداوم بارش برف وباران در کردستان تا اواسط هفته

هواشناسی کردستان با صدور اخطاریه‌ای در خصوص بارندگی‌های روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف این استان، از بارش شدید برف و باران در این مدت خبر داد.

تداوم بارش برف وباران در کردستان تا اواسط هفته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طبق بررسی خروجی مدل‌های پیش بینی عددی و نقشه‌های پیش یابی،سامانه بارشی که از عصر و اوایل شب جمعه (۱۵ آذر) به آسمان استان وارد شده ، به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.

علی پناهی گفت: این سامانه به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر استان می‌شود.

وی یادآور شد: بیشترین فعالیت این موج بارشی تا روز یکشنبه پیش بینی می‌شود و بیشتر تاثیر گذاری آن در نواحی غربی و شرقی استان کردستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی موقت در معابر نوار غربی از جمله مخاطره های این سامانه بارشی است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود ضمن اینکه دما و رطوبت گلخانه، مرغداری‌ها و دامداری نیز باید از سوی متولیان کنترل شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.