شرط حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جریان‌های دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: این نهاد از همه جریان‌های دانشجویی مشروط به "در نظر گرفته شدن منافع ملی و نظام در فعالیت‌ها"، حمایت می‌کند.

شرط حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جریان‌های دانشجوییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، ضمن بیان این مطلب، دانشجو را عنصری فعال، پویا و فهیم و تحلیل گر جامعه دانست و افزود: این عنصر فعال از یک سو به ابزار دانش مجهز می‌شود و از سوی دیگر شور، نشاط و آرمانخواهی و خسته‌ناپذیری در وجود وی هست، بنابراین دانشجو می‌تواند به نوعی موتور محرک جریان‌های مطالبه‌گر رشد و پیشرفت کشور باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بی تعلقی و دلبسته نبودن و آزادگی در روح دانشجو متجلی است و این امر موجب می‌شود دانشجو کمتر وامدار مجموعه‌های فرصت طلب شود و قادر باشد با زبان گشاده، ارزش‌ها و آرمان‌های مورد نیاز جامعه را فریاد بزند و مطالبه کند.

رستمی در خصوص نظربرخی روسای دانشگاه‌ها در زمینه کاهش فعالیت‌های دانشجویی با تاکید بر اینکه من گزارشی در زمینه کاهش فعالیت‌های دانشجویان نسبت به گذشته دریافت نکرده‌ام، خاطرنشان کرد: شاید جریان‌های دانشجویی از برخی از هیجانات فاصله گرفته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در مقاطعی برخی از جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه‌ها مایل بودند مطالبات خود را در دل دانشگاه‌ها پیگیری کنند و طبیعتا دانشگاه‌ها دچار چالش‌هایی می‌شدند، اما آنچه که امروزه در داخل دانشگاه‌ها شاهد هستیم این است که ضمن رونق فعالیت‌های سیاسی و تشکلی مانند سایر فعالیت‌ها، دست اندازی جریان‌های منفعت طلب بیرون دانشگاه در داخل دانشگاه‌ها کمتر شده است.

وی با اشاره به حمایت نهاد رهبری از جریان‌های دانشجویی در موضوعاتی، چون "آزاد اندیشی"، "گفتگو‌های آزاد و بی محابا" و "مطالبه گری و تقاضای شفافیت"، یادآور شد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از همه جریان‌های دانشجویی حمایت می‌کند مشروط بر اینکه قاعده منافع کشور، ملت، نظام و انقلاب در این جریان‌ها در نظر گرفته شود و با روی گشاده و فریاد رسا مطالبه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار