در بسته حوادث ۱۶ آذرماه بخوانید؛

شکارچیان پرندگان وحشی پارک ملی دز دستگیر شدند

مهم‌ترین حوادث امروز، شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز شنبه ۱۶ آذر ماه در این بسته خبری مشاهده نمایید.

شکارچیان پرندگان وحشی پارک ملی دز دستگیر شدند

رضا قپانچی‌پور رییس اداره پارک ملی دز گفت: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی میانرود طی گشت و کنترل در منطقه تحت حفاظت پارک ملی دز ۲ شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند.

او بیان داشت: این شکارچیان با یک قبضه سلاح بادی گازی (پی سی پی) در حال شکار پرندگان وحشی بودند که حین گشت و نظارت محیط‌بانان بر پروانه‌های شکار و صید در حوضه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز شناسایی و دستگیر شدند.

قپانچی پور تصریح کرد: تعداد ۴ قطعه کبوتر و یک قبضه سلاح بادی از این متخلفان کشف و ضبط و با انجام صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پارک ملی دز همچنین با اشاره به تحویل یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به این اداره ادامه داد: این پرنده در زیستگاه طبیعی رها شد.

این مقام مسئول در ادامه به رهاسازی یک قطعه دراج در زیستگاه طبیعی اشاره کرد و افزود: این پرنده توسط یکی از علاقمندان و دوستداران طبیعت در روستای خیبر بخش چغامیش دزفول به اداره پارک ملی دز تحویل داده شده بود.

پرنده دراج بدلیل شکننده بودن جمعیت آن در فهرست سرخ IUCN در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد.

دستگیری ۲ کشاورز حین آتش زدن بقایای کشت

رضا قپانچی‌پور همچنین در ادامه به دستگیری ۲ کشاورز حین سوزاندن بقایای کشت زمین زراعی اشاره کرد و گفت: این کشاورزان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی را از دلایل ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت محصولات عنوان کرد و افزود: این کشاورزان توسط محیط‌بانان اداره پارک ملی دز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آتش زدن بقای کشت علاوه بر آلودگی هوا باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های موجود در خاک می‌شود که اثرات آن سال‌ها در زمین باقی خواهد ماند.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری بویژه گوزن زرد ایرانی است.

این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

کشف ۲۱۵ قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان

سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی خوزستان گفت: پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌ها با کار اطلاعاتی و تلاش مستمر در سطح استان در ۵ روز گذشته با هماهنگی قضائی طی چندین عملیات پی در پی ۱۷۸ نفر از عاملان تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

او با اشاره به کشف ۲۱۵ قبضه سلاح غیرمجاز در این عملیات، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۴۵ قبضه سلاح جنگی و ۱۷۰ قبضه سلاح شکاری به همراه ۲ هزار و ۹۲ عدد انواع فشنگ کشف شد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه این متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان کرد: نیروی انتظامی خوزستان مصمم است در مقابله با خرید و فروش سلاح، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز و عاملان تیراندازی برخورد جدی داشته باشد تا محیط را برای متخلفان ناامن کند و برای آحاد مردم آرامش در پی داشته باشد.


تکمیل می‌شود...

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.