کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان هشدار داد ؛

ورود سامانه ناپایدار بارشی به هرمزگان / احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از ورود سامانه ناپایدار بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:سامانه ناپایدار بارشی طی ساعات پایانی امشب و همچنین روز یکشنبه در اکثر نقاط استان سبب بارندگی خواهد شد.

او افزود: آبگرفتگی معابر عمومی سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به وقوع طوفان تندری همراه با رعد وبرق شدید و تگرگ در بعضی ساعات، در این خصوص اقدامات پیشگیرانه‌ی لازم صورت پذیرد.

مرضیه سی سی پور افزود:طی ساعات بعدازظهر امروز شاهد شروع ناپایداری‌های جوی در مناطق دریایی استان خواهیم بود ودر ساعات بعدازظهر و شب در جزایر غربی استان و به تدریج در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق و طی ساعاتی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

او گفت:این سامانه بارشی تا روز دوشنبه تاثیر گذار خواهد بود و مجددا روز سه شنبه با تزریق رطوبت از مناطق دریایی شاهد رگبار و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خصوصا در مناطق دریایی و جزایر استان خواهیم بود که مقدار بارش قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:طی این مدت دریا با باد‌های جنوب شرقی نسبتا مواج است که توصیه می‌شود تمهیدات لازم در خصوص تردد‌های دریایی صورت گیرد.

از لحاظ دمایی در برخی نقاط شاهد افزایش نسبی دمای کمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.