اعزام هفت کاروان سلامت هلال احمر به مناطق مختلف یزد

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: در هشت ماهه امسال هفت کاروان سلامت هلال احمر به نقاط مختلف استان اعزام شده اند و به همشهریان خدمات پزشکی ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد زارع سروی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه سلامت جامعه، گفت: انجام غربالگری تست قند خون و فشار خون از طرح‌های جمعیت در جلوگیری از بیماری‌های شایع است.

او افزود: در هشت ماه گذشته برای یک هزار و ۲۰۷ نفر غربالگری تست قند و فشار خون انجام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه ۶۵ نفر از داوطلبان در این طرح همکاری داشتند، ادامه داد: یک هزار و ۴۷۶ نفر از خدمات این کاروان‌ها در زمینه ویزیت، داروی رایگان، مشاوره زنان و زایمان، روانشناختی بهره‌مند شدند.

زارع سروی گفت: همچنین ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبان در طرح‌های اجرایی شده، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال بوده است و ۴۰۰ بسته بین بهره وران توزیع شده است.

او ادامه داد: همچنین در طول هشت ماه گذشته ۶۱ چادر سلامت نیز در سراسر استان برپا شده و بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات این چادر‌ها که به منظور اهداف بشر دوستانه و توسعه سلامتی انجام گرفته است بهره‌مند شده اند.

او با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی، تهیه داروی و مشاوره رایگان و آموزش‌های امدادی در این کاروان‌ها ارائه شد، گفت: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقای و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار