تاثیرمناسب امنیت روانی بر جامعه

رئیس بهداری انتظامی استان ایلام گفت: امنیت روانی مهمترین فاکتور زندگی سالم برای هر انسانی است.

تاثیرمناسب امنیت روانی بر جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,  سرهنگ لقمان پور کریم رئیس بهداری انتظامی استان ایلام گفت: امنیت درونی یا همان امنیت روانی، مسلما مهمترین فاکتور زندگی سالم هر انسانی است و با پیچیده شدن جوامع و پیرو آن روابط اجتماعی، متغیر‌هایی که بر روی امنیت روانی افراد تاثیرمستقیم و غیرمستقیم دارند بسیارگسترده شده است.

او با اشاره به تأثیر استرس در مأموریت‌های محوله برکارکنان نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت و آرامش موجود در جامعه را مدیون مجموعه خدوم و خدمتگزار کارکنان ناجا هستیم و رفع استرسی که از طریق این مأموریت‌ها در نیرو‌های پلیس ایجاد می‌شود، کار پیچیده و دشواری است.

پور کریم مطرح کرد: شغل، طبقه اجتماعی، امید به زندگی، سیاست، عشق، اعتبار اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند امنیت روانی افراد را تضمین یا مختل نمایند، در عین حال امنیت اجتماعی و به عبارت دیگر امنیت بیرونی لازم و ملزوم امنیت روانی یک جامعه می‌باشد.

او ادامه داد: تقویت باور‌های دینی و رشد فعالیت‌های جسمانی و تغذیه مناسب و خواب به موقع در افراد باعث ارتقا ء سلامت روانی خواهد شد و افراد هر چه از سلامت روانی پایین تری برخوردار باشند در معرض بزهکاری، جرم و رفتار‌های نامتعارف قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.