صبح امروز انجام شد؛

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار

فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار صبح امروز با حضور حناچی افتتاح شد.

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید رستگاربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار و پل تقاطع خیابان شهید مزینانی را افتتاح کرد.

در این مراسم محمدی شهردار منطقه ۱۵، هاشمی رئیس شورای شهر تهران، صفا صبوری معاون عمرانی شهردار، الویری رئیس شورای عالی استان‌ها، رسولی عضو شورای شهر تهران، علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران و امانی عضو شورای شهر تهران و خانواده این شهید حضور داشتند.

بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار از بزرگراه آزادگان در محدوده غرب تقاطع بزرگراه امام علی آغاز شده و پس از عبور از شمار شهرک دولت آباد و جنوب شهرک‌های مشیریه و کاروان در محدوده سه راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا می‌رسد.

مسیر بزرگراه شهید رستگار علاوه بر داشتن تقاطع‌هایی غیرهمسطح با بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام رضا در ابتدا و انتهای مسیر از یک تقاطع غیرهمسطح با بزرگراه امام علی نیز برخوردار است.

این مسیر ۶ کیلومتری در محدوده مناطق ۱۵ و ۲۰ شهرداری تهران قرار گرفته و نخستین تلاش‌ها برای احداث آن به اواخر سال ۸۸ بازمی‌گردد.

آنچه در قالب فاز نخست پروژه تحویل شهروندان می‌شود شامل مسیر‌های تندروی شمالی و جنوبی و کندروی جنوبی بزرگراه در بخش حدفاصل تقاطع آزادگان تا خیابان شهید مزینانی است.

همزمان با بهره‌برداری از این مسیر‌های اصلی، چند مسیر دسترسی و رابط، پل‌ها تقاطع با کانال سرخه حصار، پل تقاطع شهید مزینانی و همچنین پل مسیر شمال به شرق تقاطع بزرگراه امام علی با بزرگراه شهید رستگار افتتاح شد.

عملکرد ترافیکی بزرگراه شهید رستگار تا حد قابل توجهی به کارکرد یک محور کمربندی شبیه است، چون بهره‌برداری از این بزرگراه سبب تفکیک ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت و آمد‌های محلی خواهد شد.

علاوه بر این بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را دارد و باعث کاهش بار ترافیکی این معابر می‌شود.

این پروژه تقریباً ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه داشته و ۵۰ هزار متر مکعب در آن بتن ریزی انجام شده است.

از دیگر عملیات عمرانی که در این پروژه انجام شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری، ۷۰۰ هزار متر مکعب خاک‌ریزی، ۵۹ هزار تن آسفالت، ۴ کیلومتر و ۴۰۰ متر پیاده‌راه سازی، ۴ کیلومتر گاردریل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام نزدیک ترین مترو به شهرک مشیریه و رضویه مترو دولت اباد است ولی از این شهرکها ورود و خروج به ایستگاه مترو دولت اباد اماده نیست و یا وجود ندارد و مردم به مجبور به مترو پایانه جنوب میروند و در ترافیک نیز می مانند و بسیار دور و زمانبر است لطفا پیگیری کنید ممنون
آخرین اخبار