افزایش ۳۵ درصدی معاملات سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۸۳ میلیارد ریالی در معاملات تالار بورس منطقه‌ای استان خبر داد.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در هفته گذشت، ۳۹ افزون بر ۴۸ میلیون و ۹۲۶ هزار برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش نزدیک به ۳۱۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که حجم معاملات از نظر ارزش ریالی بیش ۸۳ میلیارد ریال و از نظر تعداد سهام معامله شده بالغ بر ۹ میلیون سهم نسبت به هفته منتهی به ششم آذرماه افزایش نشان می‌دهد.
 
او گفت: در این هفته نزدیک به ۵۶ درصد از معاملات بورس استان مربوط به فروش و بقیه آن مربوط به خرید بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی افزود: هفته گذشته شاخص بورس نیز به میزان ۱۱ هزار و ۲۹۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۹۸ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به رقم ۴ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

جوادی گفت: در طول هفته گذشته ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۲۷۸ شرکت را در تالار بورس ارومیه معامله کردند که شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش معاملاتی تالار بورس منطقه را با ۱۶ درصد به خود اختصاص داد.
او اضافه کرد: به میزان بیش از سی میلیون برگ از سهام شش شرکت از واحد‌های تولیدی استان آذربایجان غربی در بورس کشور به ارزش تقریبی بیش از سه هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.