برگزاری روز دانشجو در شیراز

با حضور استاندار فارس مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور استاندار فارس مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار شد.

در مراسم روز دانشجو نمایندگان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس  مطالبات و مسائل خود را بیان کردند.

موضوعاتی از جمله اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ، کمبود امکانات رفاهی، فرسوده بودن ساختمان دانشگاه ، بسترسازی برای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان و ایجاد زمینه های نشاط بیشتر در محیط های دانشجویی از مطالبی بود که دانشجویان به آن پرداختند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارس گفت، فلسفه وجودی روز  ۱۶ آذر در واقع وجهه استکبارستیزی، ظلم ستیزی، آزادی خواهی و حق طلبی این روز است.

او بیان کرد: ثبت چنین روزی در تاریخ ملت ما به خاطر رشادت فرزندان این مرزبوم در برابر استبداد و ظلم است که فریاد آزادی خواهی را سر داده اند و اکنون نیز دانشجویان باید ضمن روشنگری به مشکلات جامعه توجه کنند و راهکاری برای برون رفت از مشکلات ارائه کنند.

رحیمی تصریح کرد: دانشجو باید بتواند شجاعانه نقد کند و لکنت زبان نداشته باشد.

او افزود: فضای تحصیل دانشجو باید امن باشد نه امنیتی و ما بدنبال فضای امن برای دانشجو هستیم و تلاش شده روسای دانشگاه ها و مسئولان به دانشجویان اجازه دهند فعالیت تشکیلاتی انجام دهند و حرفشان را بزنند.

رحیمی با تاکید بر فعالیت تشکل های صنفی، سیاسی، علمی و فرهنگی دانشجویان اظهار کرد: دانشجو باید جایگاه خاص خود را داشته باشد و بدون دغدغه کارهای خود را انجام دهد.

استاندار فارس بیان کرد: در همین چار چوب  تلاش شده  مسئولان، اساتید و روسای دانشگاه ها زمینه را برای فعالیت  دانشجویان فراه کنند تا آنان بتوانند مطالبات  صنفی خود را دنبال کنند.

رحیمی تاکید کرد: دانشجویان سرشار از عشق  علاقه به کشور و نظام  هستند که که باید برای ابراز این عشق و علاقه و ارادت  فرصت ابراز افکار،  اندیشه ها و دیدگاه ها را داشته باشند که ما نیز به طور یقین از آن استقبال می کنیم.

او، افزود: دانشجویان باید بدانند مشکلاتی که در زمینه اقتصادی در کشور وجود دارد هزینه مقابله با استکبار و استقلال و آزادی خواهی ملت ایران است و ما با اتحاد و همدلی و تبعیت از رهبری می توانیم مانند گذشته در مقابل استکبار مقاومت کینم و در این جنگ اقتصادی پیروز شویم. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار