احداث تنها هتل پنج ستاره استان البرز در پیچ و خم مسائل اداری و بانکی

وجود تنها ۵۷ واحد اقامتی در استان البرز، اقامت مسافران و مهمانان این استان مهاجرپذیر را با مشکل مواجه کرده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، استان البرز همواره به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین استان های کشور مطرح می‌شود اما وجود تنها ۵۷ واحد اقامتی ، آن هم با درجه های کیفی مختلف، نتوانسته این استان را به محل مناسبی برای اقامت موقت مسافران تبدیل کند.

تنها هتل پنج ستاره البرز در پیچ و ‌خم بانکی

 وجود جاذبه های تاریخی،گردشگری مانند پیست پرهوادار دیزین، جاده پرتردد کرج-چالوس، جاذبه های استان های همجوار  همگی از دلایل حضور و تردد گردشگران خارجی و داخلی در استان البرز است،  بنابراین وجود فضای مناسب اقامتی و امکانات رفاهی می تواند سرمایه خوبی را از کنار گردشگران برای استان البرز جذب کند با این وجود حتی یک هتل پنج ستاره و ‌منطبق با شاخصه های جهانی هم در این استان وجود ندارد.

دی ماه سال ۹۶ یکی از سرمایه‌گذاران داخلی باتوجه به جاذبه های مطرح شده نسبت به گرفتن  مجوز ساخت اولین هتل پنج ستاره البرز با نام «قصر رز» در بلوار جانبازان کرج اقدام کرد.او تا کنون با صرف بیش از هزار میلیارد ریال هزینه شخصی، پروژه ساخت هتل را پیش برده اما همچنان بعد از گذشت تقریبا دو سال از عمر پروژه، موفق به اخذ وام پنجاه میلیارد تومانی ساخت هتل از بانک ملی نشده است.

یکی از گردشگران استان البرز  به نام محمد صفری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،در تشریح سرگردانی خود برای اقامت در البرز گفت: اکنون  من دو روز است که از کیش آمده‌ام تا نقاط مختلف البرز مانند تپه‌های ازبکی، کویر اشتهارد  را ببینم اما در پایان روز با اوج خستگی مجبورم به تهران بازگردم.

صفری  افزود: البرز نه تنها یک هتل پنج ستاره و راحت ندارد بلکه در هتل‌های سه و دو ستاره آن هم خدمات مطلوبی ارائه نمی‌شود.

تنها هتل پنج ستاره البرز در پیچ و ‌خم بانکی

البرز مهاجر پذیری که میهمان پذیر نیست

 حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: هتل پنج ستاره قصر رز حدود دو سال است که با سرمایه شخصی سازنده درحال ساخت است اما همچنان در نوبت دریافت وام قرار دارد.

او با بیان این که پرداخت وام بیش از سقف سه میلیارد تومان توسط بانک ملی تهران انجام می‌شود، افزود: باوجود این که کارشناسان بانک‌ ملی و مدیرعامل شعبه مرکزی این بانک بارها واجد شرایط بودن این سازه را تأیید کرده‌اند و سازنده نیز تمامی مجوزهای لازم از آب‌منطقه‌ای، محیط زیست  را گرفته اما پرداخت وام به شخص سازنده همچنان انجام نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز در ادامه با اشاره به وضعیت واحدهای اقامتی این استان گفت: پنجاه و هفت واحد اقامتی شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمان‌پذیر‌ها، هتل ‌آپارتمان در البرز وجود دارد ، اما البرز با این وسعت تنها هفت هتل شامل سه هتل سه ستاره، یک هتل چهار ستاره و سه هتل دو ستاره  دارد.

تنها هتل پنج ستاره البرز در پیچ و ‌خم بانکی

بلاتکلیفی هتل قصر رز تنها هتل پنج ستاره البرز

باتوجه به اختلال پیش آمده در روند اخذ وام توسط سرمایه‌گذار هتل قصر رز و بلاتکلیفی اولین و تنها هتل پنج سه ستاره استان البرز، بر آن شدیم تا با جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت و گو کرده و سیر مراحل اداری پروژه مذکور را از او جویا شویم.

جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: پرداخت تسهیلات به سازنده هتل قصر رز ابتدا در سال ۹۶ مصوب شد اما بانک پروژه را به لحاظ اقتصادی موجه نمی دانست و بر این باور بود که سازنده در پرداخت اقساط وام دچار مشکل خواهد شد.

او افزود: گرفتن  مجوزهای لازم از محیط زیست و شهرداری نیز از دیگر ایرادات بانک ملی به این پروژه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه پروژه هتل پنج ستاره قصر رز از اولویت های استان و استاندار است، گفت: برای رفع موانع پروژه قصر رز استاندار محترم چندین بار به تهران رفته  و حتی با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم گفت و گو کرده است.

او با بیان این که پرداخت وام به قصر رز در کمیته عالی بانک ملی تهران مطرح شده است، افزود: امیدواریم به زودی مشکل پرداخت وام به این هتل حل شود تا شاهد افتتاح فاز اول این هتل تا پایان سال ۹۸ باشیم.

 توجه مسئولان برای تقویت حوزه گردشگری البرز 

از آنجا که  جهانگیر شاهمرادی دارای تحصیلات و سوابق مرتبط به امور اقتصادی است توجیه اقتصادی هتل مذکور را از او جویا شدیم، او در این خصوص گفت: این پروژه هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اقتصادی صد در صد توجیه اقتصادی دارد.

شاهمرادی با بیان این‌که بسیاری از مهمانان و مسافران البرز برای اقامت به استان‌های همجوار می‌روند، افزود: جانمایی مناسب هتل قصر رز در ابتدای جاده کرج-چالوس در رونق گردشگری استان  تأثیر مستقیم دارد.

او گفت: شهروندان تهران نیز به‌منظور گذراندن اوقات فراغت خود در فضایی عاری از ترافیک و آلودگی از این هتل استقبال خواهند کرد.

تنها هتل پنج ستاره البرز در پیچ و ‌خم بانکی

رونق صنعت گردشگری در البرز نیازمند عزم ملی است

آنچه که مسلم است تنها هتل پنج ستاره البرز در پیچ و‌ خم اداری، تعلل بانک و ‌در انتظار توجه  مسئولان  استان تهران به حوزه گردشگری البرز چند سالی است که روند ساختش  راکد مانده  و گویا عزم ملی برای رونق صنعت گردشگری در البرز را می طلبد .

البرز به خاطر  سالها زیر سایه تهران  بودن  نتوانسته  از زیرساخت های خوب گردشگری که  همه  در تهران مستقر هستند  بهره مند شود  و شهر کرج به عنوان  یکی از کلان شهرهای  ایران  از هتل های پذیرایی مناسب  محروم است.

با همت مسئولان امید است زیرساخت های گردشگری استان به سرانجام برسد و  البرز بتواند در میزبانی گردشگران داخلی و خارجی حرفی برای گفتن  با داشته های فراوانش داشته باشد. 

انتها پیام.خ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.