معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان؛

تنها ۱۰ درصد دام‌های همدان پلاک‌گذاری شدند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: هم اکنون یک میلیون و ۷۷۰ راس دام سبک و سنگین در استان موجود است که نیاز به پلاک گذاری و هویت دارشدن دارند.

تنها۱۰ درصد دام‌های همدان پلاک‌گذاری شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت:  از این میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۷۰ هزار راس دام سنگین هستند.

او از مزایای اجرای طرح هویت دار شدن دام، جلوگیری از قاچاق دام زنده، وجود آمار دقیق برای واردات گوشت و حتی ردیابی دام‌های مفقود برشمرد و اظهار داشت: این اقدام به طور قطع به نفع دامپروران، دامداران و منافع ملی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: با استناد به قانون نظام جامع دامپروری کشور، شیوه نامه حمل و نگهداری دام زنده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هویت گذاری کل دام‌های سبک و سنگین کشور اجباری شده و از زمان اجرایی شدن طرح هر گونه خرید و فروش، حمل و نگهداری و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

او با بیان اینکه پلاک گذاری دام‌های سنگین به پایان رسیده است افزود: دامداران برای پلاک گذاری دام‌های های سبک خود نیز تا پایان سال فرصت دارند.

نظرپور اظهار داشت: هزینه پلاک گذاری به عهده دامدار است و بر اساس بند "ب" ماده یک ابلاغیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هزینه خرید و نصب پلاک به عهده مالکان دام زنده است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار