روزانه حدود یک هزار تن پسماند به کارخانه پسماند اصفهان منتقل می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت:روزانه حدود یک هزار تن پسماند به کارخانه پسماند منتقل می‌شود که از این میزان حدود ۶۰۰ تن به کود کمپوست تبدیل شده و بین ۱۰ تا ۲۰ تن آن پسماند خشک است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صادقی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در نشستی مشترک با حضور مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری، در خصوص وضعیت تولید پسماند در شهر اصفهان و پردازش آن در کارخانه، اظهار کرد: روزانه حدود یک هزار تن پسماند به کارخانه منتقل می‌شود که از این میزان حدود ۶۰۰ تن به کود کمپوست تبدیل شده و بین ۱۰ تا ۲۰ تن آن پسماند خشک است که وارد فرآیند بازیافت می‌شود.

او افزود: حدود ۴۰۰ تن از پسماند‌های جمع‌آوری شده روزانه از سطح شهر، غیر ارگانیک بوده که دفن می‌شود و امید می‌رود تا در آینده بتوان از طریق تکنولوژی‌هایی مانند پیرولیز آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به آمار سایر گروه‌های پسماند تصریح کرد: ۱۲ تن پسماند عفونی، ۳۲۰۰ تن نخاله‌های ساختمانی، ۱۹۶ تن پسماند روز و حدود ۶۲ تن پسماند خشک، آمار دیگر گروه‌های پسماند جمع‌­آوری شده در طول روز است.

او با اشاره به پروژه اصلاح و بهسازی خطوط پردازش پسماند کارخانه گفت: این اقدام یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان است که از سال گذشته کلید خورده و شامل دو خط با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ تن است و پیش بینی می‌شود تا خردادماه سال آینده مراحل احداث آن به اتمام برسد.

صادقی با اشاره به چشم انداز اصفهان برای افق ۱۴۰۰، اظهار کرد: اصفهان شهر بدون دفن پسماند، چشم‌انداز پیش روی سازمان است و تلاش‌ها به سمتی می‌رود که تا سال ۱۴۰۰ با استفاده از روش‌هایی مانند هاضم بی‌هوازی و پیرولیز، دفن پسماند را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

او با اشاره به دیگر پروژه‌های سازمان، گفت: ایجاد یک لندفیل استاندارد و عایق در برابر نفوذ شیرابه به خاک، ساخت سرند بالستیک با قابلیت جداسازی اجزای دوبعدی و سه بعدی پسماند‌ها در فرآیند پردازش و طراحی و نصب مخازن زیرزمینی هوشمند در سطح شهر از جمله دیگر پروژه‌های سازمان بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از فعالیت‌های آموزشی به عنوان رکن اساسی در مدیریت پسماند‌ها یاد کرد و افزود: توزیع حدود ۴۰۰ هزار جعبه ایمن در میان شهروندان شامل دانش‌آموزان، بیماران خاص و ...، طراحی، تولید و توزیع حدود ۱۰ هزار کارتن پلاست و یک هزار مخزن فلزی برای جداسازی پسماند‌های خشک و ارائه تولیدات آموزشی برای گروه‌­های مختلف مانند بروشور، بازی، فیلم، کتاب و ... از جمله فعالیت‌های آموزشی سازمان برای افزایش مشارکت شهروندان است.

او با اشاره به پروژه‌های توسعه محور سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، تصریح کرد: هاضم بی‌هوازی، پیرولیز، پسماندسوز بیمارستانی و راه‌اندازی سیستم یکپارچه مدیریت پسماند‌های عمرانی و ساختمانی از جمله پروژه‌هایی است که مسیر بررسی و پژوهش را جهت اجرا طی می‌کند و در این زمینه رایزنی‌هایی با بهترین شرکت‌های مجری این طرح‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پسماند ، جداسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.