دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانشجو باید مطالبه گر و انقلابی باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشجویان باید در برابر درد‌های اجتماعی سکوت نکنند.

علی پارسا، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه رسالت جنبش دانشجویی و جریان‌های دانشجویی به چند بخش مهم و اساسی تقسیم میشود، گفت: یکی از این قسمت‌ها این است که مبنا و هدف حرکت دانشجویی باید مشخص باشد. یعنی آرمان هایش مانند استقلال، آزادی، مطالبه گری معلوم باشد. دانشجو رسالتش در این است که در برابر درد‌های جامعه برای همیشه حساس بماند فقر و محرومیت گود نشینان را در یابد و نه اینکه بعد از فارغ التحصیل شدن و یافتن شغل، هر قدر که سمتش بالاتر برود، حساسیتش کمتر شود.

او افزود: دانشجویان باید همچنان به عنوان حاملان پیام انقلاب و تضمین کنندگان پویایی و تحرک انقلابی بمانند. رسالت دانشجو این است که همچنان پیشگام انقلاب اسلامی باشد و پیشاهنگ حرکت در آن. اما نه چنان که از توده‌ها جدا شود و برای خودش به سویی رود و یک وقت پشت سرش نگاه کند ببیند که از توده‌ها تقریباً کسی نیست. این است که دانشجو باید فرهنگ این انقلاب را روز به روز بهتر بشناسد و بهتر پاسداری کند.

پارسا با اشاره به اینکه دانشجو باید به دنبال رسالت اجتماعی و سیاسی خود باشد، بیان کرد: او باید در عرصه‌های سیاسی حضوری جدی داشته باشد، چرا که سرنوشت جامعه و کشور در این انتخاب‌ها رقم میخورد، براین اساس، تحصیل علم باید با مسئولیت پذیری اجتماعی و سیاسی همراه باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: فعالان دانشجویی برای انقلابی ماندن، باید در ٣ جبهه جهاد کنند؛ هم باید تمایل اصحاب منافع و اغراض را برای سوء استفاده از جنبش دانشجویی مهار نمایند، و هم باید دست بر زانو بگذارند و طراحی‌های نو به نو شونده برای حس مسائل اجتماعی با اتکاء به یک طرح جامع از تکامل جامعه مطرح نمایند، و نهایتاً، باید با دیو بزرگ‌تری، مشغول «جهاد اکبر» شوند و با اسارت شهوت بجنگند، نه آن که از سربرهنگی و «شهوت‌سالاری»، آن هم در محیط مقدس دانشگاه دفاع کنند.

انتهای پیام/ ن

لزوم توجه به جنبش های دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.