عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد؛

تشکیل اتاق فکر برای اقامه نماز در مدارس کشور

زرهانی گفت: به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اتاق فکر اقامه فکر در مدارس کشور تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید احمد زرهانی عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور در اجلاسیه نماز استان سمنان گفت: مدیران مدارس برای اجرای طرح‌های انگیزشی و رغبت دانش آموزان به مقوله نماز اتاق فکر تشکیل دهند.

او افزود: فرهنگ اقامه نماز و تشویق دانش آموزان به امر خداشناسی تنها به صورت گفتاری محقق نمی‌شود بلکه باید با رویکرد‌های علمی و عملی برای تحقق آن تلاش شود.

عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: مدارس و معلمان نقش غیرقابل انکاری در ترویج نمازخوانی در بین دانش آموزان دارند و با توجه به بافت‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه باید کودکان و نوجوانان را به سمت خداشناسی جهت داد.

زرهانی تصریح کرد: شکوه بندگی با گسترش فرهنگ نماز در جامعه نهادینه می‌شود و باید مسئولان با عزمی راسخ نسبت به این رکن مهم عبادت مسلمانان توجه جدی داشته باشند.

او ابراز داشت: خانواده‌ها با توجه به افزایش قابل توجه آسیب‌های اجتماعی، فرزندانشان را به خواندن نماز عادت دهند و با گسترش معنویات در جامعه فساد کمتر می‌شود.

عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان، خانواده و روحانیون به یک اندازه در ارتباط با نشر فرهنگ نماز در جامعه مسوول هستند و با اتخاذ رویه‌های علمی باید این مهم در کشور روز به روز تقویت شود.

حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این جلسه گفت: تاثیر‌های مثبت اجتماعی نماز بسیار قابل توجه است و باید مسوولان و مردم نسبت به این رکن مهم عبادی توجه ویژه داشته باشند.

او یادآور شد: همگان نسبت به تشویق کودکان و نوجوان به اقامه فریضه نماز مسوول هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با استفاده از ابزار‌های متنوع در این بخش خدمت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: بسیاری از آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی در جامعه از بی‌توجهی به نماز و رویکرد‌های اسلامی نشات می‌گیرد و توجه به این فریضه الهی کشور را از بسیاری از مخاطره‌ها بیمه می‌کند.

خجسته پور اضافه کرد: جهت‌دهی و تشویق دانش‌آموزان به فریضه نماز به عنوان یک تکلیف الهی نهادینه شود و معلمان در این بین نقش غیرقابل انکاری دارند.

او تصریح کرد: افراد نمازخوان، علاوه بر عبادت خدواند، وظیفه ترویج فرهنگ نماز در جامعه را برعهده داشته باشند.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در اجلاسیه نماز استان «نماز و مدرسه»  بابیان اینکه ۶۷۶ نمازخانه در مدارس استان دایر و فعال است،گفت: اقدامات بسیار خوبی به لحاظ تجهیز این نمازخانه‌ها صورت گرفته است.

او بابیان اینکه می‌بایست نسل جدید را به سمت معنویات سوق دهیم، افزود: تجهیز نمازخانه‌ها، ترویج فرهنگ نماز و همچنین ترغیب دانش آموزان و نسل جوان به موضوع نماز و ارتباط با خالق هستی، همواره در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه نمازخانه مدارس بهترین مکان برای عبادت دانش آموزان طی طول روز و مدت حضور در مدارس است، ابراز داشت: به این منظور برای چهار هزار و ۷۳۲ دانش‌آموز ابتدایی استان آموزش عملی نماز برگزارشده است.

۷۹۵ نفر فرهنگی، ۴۳ روحانی فرهنگی و ۳۵۳ روحانی غیرفرهنگی وظیفه اقامه نماز را در مدارس استان سمنان برعهده دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار