تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و احتمال بارش برف و باران در روزهای آینده، علوفه مورد نیاز حیات وحش در مناطق مختلف این استان تامین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آغاز فصل سرما، برودت هوا و پوشیده شدن ارتفاعات دنا و دیگر مناطق حفاظت شده این استان از برف، سبب پوشیده شدن زیستگاه این حیوانات می‌شود و حیات وحش منطقه برای تغذیه به سمت پایین دست حرکت می‌کنند.

او افزود: تمهیدات لازم برای تامین علوفه مورد نیاز این حیوانات توسط نیرو‌های حفاظت محیط زیست استان اندیشیده شده و این نیرو‌ها برای حفظ جان وحوش به مناطق حفاظت شده در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در انبار‌های این اداره کل برای مناطق مختلف به مقدار کافی علوفه وجود دارد و درصورت نیاز علوفه دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می‌گیرد.

هاشمی از هم استانی‌ها خواست حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت دیدن هرگونه حیوان وحشی آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن ۰۷۴-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیشتر مناطق در این استان بصورت ویژه و ۲۴ ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می‌شوند با این وجود از مردم خواهانیم در صورت پناه آوردن حیات وحش به باغ ها، مزارع و خانه‌های آن‌ها با حیات وحش و پرندگان شهری مهربان باشند و با آن‌ها آسیبی نزنند.

برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا از برف سفید پوش شده و سرما و بوران، کل و بز‌های این مناطق را روانه پایین دست کرده و در دامنه‌های دنا پناه داده است.
انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.