انجام آزمایش اچ آی وی برای خانم‌های باردار در چهارمحال و بختیاری

آزمایش اچ آی وی با رضایت آگاهانه برای ۹۸ درصد از خانم‌های باردار در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر برنامه پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در نظام شبکه ادغام یافته است و طی سال ۹۵ تا ۹۷ و هشت ماه نخست امسال، ۹۸ درصد از خانم‌های باردار با رضایت آگاهانه تحت آزمایش اچ آی وی قرار گرفته اند.

او افزود: چهار مورد تشخیص اچ آی وی قطعی شد و مبتلایان به خدمات متصل شدند.

جزایری با اشاره به توالی سابقه ادغام اچ آی وی در نظام سلامت در ایران اضافه کرد: طرح مسأله ادغام برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ با تدوین بسته‌های ارائه خدمت بهورز، رابط بهداشتی، کارشناسان و پزشکان آغاز شد.

او، تصویب ساختار مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بازنگری وظایف سطوح مختلف با پیشرفت‌های جهانی برنامه، کنترل اچ آی وی و تغییر رویکرد انجام آزمایش سطوح ارائه بسته خدمت (آموزش و اطلاع رسانی، خدمات پیشگیری، آزمایش، مراقبت و درمان) و نیز سطوح ارجاع را از دیگر موارد مشخص شده در این برنامه برشمرد.

جزایری، رضایت آگاهانه، حفظ محرمانگی و رازداری، مشاوره، تست معتبر و صحیح، برقراری ارتباط با سطوح ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان را از شروط اصلی برای انجام تست تشخیصی اچ آی وی بیان کرد.

جزایری گفت: اگر چه اچ‌ای وی به عنوان یک معضل بهداشتی مهم است، اما با انجام مراقبت‌های لازم قابل پیشگیری و کنترل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار