استاندار آذربایجان غربی:

سیستم بانکی در جذب منابع حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری جدی‌تر عمل کند

استاندار آذربایجان غربی گفت:روند کار فعلی بانک‌های استان در عدم جذب منابع مصوب و تخصیص آن به طرح‌های سرمایه گذاری معرفی شده قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ضمن تاکید بر لزوم اهتمام جدی به حمایت از سرمایه گذاری، از مسئولین مربوطه خواست هر چه سریعتر نسبت به حل مشکلات سرمایه گذاران در دریافت تسهیلات بانکی از طریق تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه جذب ۱/۲۵ درصد کل تسهیلات ابلاغی سال ۹۷ برای تولید و اشتغال را زیبنده سیستم بانکی استان ندانست.

بهنام شهدی با اشاره به محدودیت زمانی، رفع بسیاری از موانع موجود را در گرو پیگیری، ممارست و برگزاری منظم جلسات کمیته‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: تداوم وضعیت موجود استان در شاخص‌های اقتصادی منوط به استفاده از تمامی ظرفیت‌های اعتباری از جمله قانون بودجه، صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است.

وی به تشکیل جلسات رفع موانع تولید در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: حضور در شهرستان‌ها و تشکیل جلسات رفع موانع تولید توانسته نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

شهدی راه نجات اقتصاد را بهره مندی از منابع بانکی رقابتی کردن اقتصاد و توسعه صادرات دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن بررسی وضعیت اعتبارات " بند الف تبصره ۱۸" قانون بودجه و اعتبارات اشتغال و برنامه‌های تولید در سال ۹۷ گفت: سهم استان از منابع تعریف شده در این موضوع ۱۴ میلیارد تومان است که از مجموع ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ شغل پیش بینی شده در قالب تفاهم نامه‌های مختلف، سهم آذربایجان غربی ۲۷ هزار و ۶۷۸ نفر شغل است.

ناصر حضرتی پر با اشاره به سهم مهم اشتغال در اقتصاد کلان و کاهش نرخ بیکاری استان در فصل تابستان، تداوم این روند را منوط به تلاش و حمایت همه از جمله سیستم بانکی برای تخصیص منابع لازم دانست.

وی گفت: انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق برش استانی اشتغال اهتمام ورزند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.