رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

احتیاط در رانندگی به جهت لغزنده بودن سطح جاده ها

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : به دلیل بارش نزولات آسمانی در سطح استان ایلام رانندگان باید احتیاط را لازمه کار خود بدانند.

سطح جاده ها لغزنده است، رانندگان احتیاط کنند

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , گفت: با افزایش برودت هوا اکثر ارتفاعات استان دچار مه گرفتگی شدید شده و رانندگان در هوای مه آلود باید چراغ های خودرو را روشن نموده و با فاصله طولی مناسب با خودروها رانندگی کنند.

او ادامه داد: اولین عکس العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی یا شرایط غیر معمول دیگر برای راننده ، کاهش سرعت خودرو است و راننده باید سرعت خودرو را با شرایط محیطی تطبیق دهد .

همتی زاده مطرح کرد: در صورتی که آب در سطح جاده ها و معابر جاری شده باشد راننده نباید با سرعت وارد آن شود زیرا آب موجود میان جاده و لاستیک قرار می گیرد و اصطکاک خودرو و جاده را به صفر نزدیک می کند و در این حالت خودرو روی قشری از آب حرکت کرده و احتمال واژگونی شدن خودرو بوجود می آید.

او اظهار کرد: رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد : رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی با صبر و حوصله می تواند از عوامل پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی جلوگیری کند .

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.