حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مطرح کرد؛

دانشجویان نخبه می‌توانند خلأهای بدنه مدیریتی کشور را پر کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دانشجویان نخبه می‌توانند خلأهای موجود در بدنه مدیریتی کشور را پر کنند.

دانشجویان نخبه می‌توانند خلأهای بدنه مدیریتی کشور را پر کنندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در مراسم روز دانشجو که در دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو ذخیره علمی مدیریتی کشور است و هر چه دانشجویان بهتر پرورش داده شوند، کشور مرتبه بالاتری پیدا می‌کند و آینده از آن دانشجویان است.

وی افزود: دانشجو یعنی فکر و اندیشه و بینش؛ دانشجویان منابعی هستند که باید در آینده از آن‌ها استفاده شود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دانشجو منشأ حرکت و خیزش است و اگر این حرکت در مسیر حق باشد، مبارک است، گفت: دانشجویان نخبه می‌توانند خلأهای موجود در بدنه مدیریتی کشور را پر کنند.

وی افزود: دانشجویان حقوق دانشگاه علوم قضایی بعد از دوران دانشجویی و شروع کار قضایی پا در عرصه خطیری می‌گذارند و این مسئولیت آنقدر بزرگ است که یا خشم خدا را به همراه دارند و یا رضایت خدا و جز این دو راه چیزی پیش روی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی قوه قضاییه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه برای ورود به کار قضایی چند شرط لازم است، بیان کرد: یکی از شروط مهم داشتن تقوا است و یکی از جلوه‌های تقوا در معرض خطا قرار نگرفتن و درجه بالاتر تقوا این است که در مسیر کار پای انسان لغزش نداشته باشد.

وی با بیان اینکه داشتن تقوا در امر قضا مهم‌ترین رکن است، گفت: نبود تقوا امروز بلای جان مدیران و جامعه شده است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: امروز آسیب‌های مختلفی قضات و مدیران را تهدید می‌کند، حال تقواست که در این میان ارزش دارد و دوای درد جامعه است و این دزدی‌ها، اذیت و آزار‌ها ناشی از بی تقوایی است، اگر در ادارت می‌بینیم که مردم را سرگردان می‌کنند و یا قاضی از روی حب و بغض رأی صادر می‌کند ناشی از بی تقوایی است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: در کشور‌های خارجی با ابزاری‌هایی افراد را از خطا دور می‌کنند که این ناشی از تقوا نیست.

وی ادامه داد: تقوا به انسان روشن بینی می‌دهد و راه بن بست را از مسیر حرکت دور می‌کند و حکمت و عقل عملی (تشخیص راه از بی راهه و حق از ناحق) را به انسان می‌دهد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه همه ما در معرض شیطان قرار داریم، گفت: شیطان آن چیزی است که انسان را از مسیر حق دور می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی قوه قضاییه بیان کرد: از همین امروز باید خودتان را برای مسئولیت آینده آماده کنید، زیرا آموختن فقط در دوران جوانی میسر است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در دستگاه قضا سعه صدر و صبر در مواجهه با مردم است و قاضی باید دارای ظرفیت باشد و اگر این ویژگی را نداشته باشد، جاه و مقام باعث می‌شود پای او بلغزد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: یکی از مشکلاتی که امروز مدیران و کارکنان ادارات را تهدید می‌کند، روزمرگی است و برای تحول در کشور نیازمند خلاقیت و نوآوری هستیم؛ امروز برخی از افراد که در ادارات کار می‌کنند مانند عائله هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم افزود: برخی به دنبال این نیستند که برای کشور خدمت گذار جذب کنند، بلکه دنبال ایجاد درآمد برای افراد بیکار و عائله برای کشور هستند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: داشتن روحیه مشورت نیز یکی از ویژگی‌های مهم دانشجویان است. استفاده از اندیشه و فکر دیگران در موفقیت انسان نقش موثری دارد.

توضیحات مرتضوی مقدم درباره ابلاغیه رئیس قوه قضاییه درخصوص پذیرش ماده۴۷۷

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در مورد ابلاغ جدید رئیس قوه قضاییه در مورد نحوه پذیرش درخواست ماده ۴۷۷ در جمع خبرنگاران گفت: قانون قبلی مورد پذیرش و در حال اجرا است و ابلاغ رئیس قوه قضاییه تنها شیوه پذیرش درخواست‌ها را تعیین کرده و اتفاق جدیدی رخ نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار