آنفلوانزا جان کودک دوساله و یک مرد میانسال را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مرد ۴۹ ساله چابهاری و کودک ۲ ساله کنارکی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

آنفلوانزا جان کودک دوساله و یک مرد میانسال را گرفت به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ؛ مهران امینی‌فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مرد ۴۹ ساله چابهاری و کودک ۲ ساله کنارکی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

مهران امینی‌فرد اظهار داشت: همچنین تاکنون ۱۱ بیمار تایید شده مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.

او  با بیان اینکه علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت های زیادی دارد و به طور دقیق نمی توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است، گفت: کمبود دارویی برای مقابله با این بیماری در محدوده زیرپوشش این دانشگاه وجود ندارد و آموزش های لازم و اطلاع رسانی به تمامی گروه های هدف مورد توجه قرار گرفته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه فوت ۲ معلم و یک دانش‌آموز در شهرستان های دلگان و نیکشهر بر اثر آنفلوآنزا مورد تایید این دانشگاه نیست، بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده علت فوت «عمران رئیسی» دانش‌آموز پایه دهم شهر ساربوک از توابع شهرستان قصرقند به دلیل بیماری صرع بوده است و همچنین علت فوت ۲ معلم نیز بیماری آنفلوآنزا نبوده بلکه یکی از آنان براثر سکته جان خود را از دست داده و فرد دیگر نیز براثر بیماری دیگری غیر از آنفلوآنزا فوت کرده است.

امینی فرد رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پرهیز از دیده‌بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و حضور نیافتن در محل کار تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری را از راهکارها برای پیشگیری از این بیماری دانست.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار