حزب‌الله از آمریکا خواست در امور داخلی لبنان مداخله نکند

معاون دبیرکل حزب‌الله از واشنگتن خواست به مداخله در امور دیگر کشور‌ها از جمله لبنان پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز شنبه بار دیگر آمریکا را به دخالت در امور داخلی لبنان متهم کرد و از واشنگتن خواست به مداخله در دیگر کشور‌ها پایان دهد.

وی در مصاحبه با بی بی سی گفت: پذیرفتنی نیست که اوضاع به همین منوال ادامه یابد. ما به وضوح اعلام کرده ایم که برای جلوگیری از سقوط و انحطاط و مقابله با آن‌هایی که به دنبال آسیب رساندن به لبنان هستند، دولت باید تشکیل شود.

این مقام حزب الله افزود: هر دو یا سه روز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بیانیه می‌دهد [واشنگتن] نمی‌خواهد حزب الله را در دولت و زندگی سیاسی لبنانی‌ها ببیند. حزب الله بخشی از این مردم است. آمریکا باید جلوی مداخلات خود را بگیرد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: ما مقاومتی هستیم که یک سرزمین را آزاد کردیم. به درستی به مردم خدمت رسانی می‌کنیم و در جهت منافع مردم و آینده آن‌ها کار می‌کنیم. طبقه بندی ما در میان گروه‌های تروریستی به معنای این نیست که حق با آنهاست. به عقیده ما، این آمریکاست که رئیس تروریسم در جهان است، زیرا اصلاح پذیر نیست و به خاطر همین است که همانند انگلیس توجهی به منافع مردم ندارد.

وی گفت: انکار نمی‌کنیم که ما بخشی از محور‌های تحت هدایت ایران هستیم، زیرا ایران مسائل حقوق مردم را مطرح می‌کند، از مقاومت حمایت می‌کند و به عدالت و به آزادسازی فلسطین اعتقاد دارد، این افتخار ماست که در این محور که می‌خواهد به نفع مردم منطقه عمل کند، قرار بگیریم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران، چنین رویداد‌هایی را مربوط به امور داخلی ایران دانست. هرچند دخالت آمریکا در این حوادث را نادیده نگرفت و اعلام کرد این اتفاقات با هدایت مستقیم آمریکا در ایران صورت گرفته، زیرا واشنگتن نمی‌خواهد در ایران ثبات باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار