حواشی حضور رئیسی در دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

روایتی از حواشی حضور حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در دانشگاه‌ تهران به مناسبت روز دانشجو را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته گذشته بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پوستر‌ها و بنر‌هایی از حضور حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران به مناسبت ۱۶ آذر خبر داده بود. از صبح امروز مسئولان حراست دانشگاه از ورود افرادی که کارت دانشجویی پردیس دانشگاه تهران را نداشتند به دانشگاه جلوگیری کردند.

مراسم سخنرانی قرار بود از ساعت ۱۴ در سالن شهید چمران دانشگاه تهران برگزار شود، اما به دلیل استقبال زیاد دانشجویان، این مراسم با تاخیر آغاز شد. صف عظیمی از دانشجویان طبقه اول و طبقه همکف دانشکده فنی را پر کرده بود. پیش از آن مسئولان برگزاری این مراسم اعلام کردند که دانشجویان باید قبل از حضور در سالن شهید چمران کیف‌ها و گوشی‌های تلفن همراه خود را به قسمت‌هایی که از پیش تعیین شده بود تحویل دهند.

حواشی دیدار رئیسی از دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری


با تحویل کیف و تلفن همراه وارد سالن شهید چمران شدیم، همه صندلی‌ها پیش از ساعت ۱۳:۳۰ پر شده بود، در حالی که هنوز بسیاری از دانشجویان پشت در مانده بودند و جایی برای ورود به سالن را نداشنتند و به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند سالن شهید مهدی رجب بیگی را که در طبقه همکف قرار دارد به صورت ویدئو پروژکتور ارائه کنند.

جمعیت در سالن‌ها منتظر ورود حجت‌الاسلام رئیسی بودند، برخی افراد پلاکارت‌هایی در دست داشتند و گاهی آنها را بالا می‌آورند تا همه دانشجویان مطالباتشان را بخوانند. مشکلات معیشتی مردم مهترین موضوع نوشته شده رو‌ی پلاکارت‌ها بود.

ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه مراسم با پخش یک کلیپ با موضوع انقلاب اسلامی و بسیج دانشجویی آغاز شد.

با اتمام پخش کلیپ‌ها و قرائت قاری قرآن قسمت دوم برنامه شروع شد، اشعار اعتراضی نام قسمت دوم برنامه بود.

احمد بابایی اولین شاعری بود که اشعاری را در خصوص انقلاب اسلامی، برقراری عدالت و ایجاد دولتی کارآمد خواند. در اواسط شعرخوانی بابایی بود که حجت‌الاسلام رئیسی وارد سالن شد، همهمه‌ها آنقدر زیاد شد که بابایی مجبور شود برای ادامه شعرخوانی‌اش از دانشجویان بخواهد صلواتی بفرستند.

پس از شعرخوانی بابایی محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در سخنانی با خوشامدگویی از حجت‌الاسلام رئیسی به جهت حضور در دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد دانشگاه تهران با همکاری قوه قضاییه بتواند مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان را به سرعت حل کند.

حواشی دیدار رئیسی از دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

نیلی همچنین از آقای رئیسی به دلیل بخشیده شدن دانشجویانی که در روز‌های اعتراضی آبان ماه به دلیل جرائم امنیتی بازداشت شده بودند قدردانی کرد که این تشکر نیلی تشویق دانشجویان را در پی داشت.

پس از آن، مجری برنامه هم در تایید سخنان نیلی گفت که آخرین دانشجوی بازداشتی دانشگاه تهران هم صبح امروز آزاد شده است.

سیدتقی سیدی شاعر دیگری بود که در اشعار انتقادی خود به عملکرد مسئولان انتقاد جدی کرد.

پس از قسمت دوم برنامه، نوبت به نمایند‌ه‌های تشکل‌های دانشجویی رسید. به عنوان اولین سخنران مراسم محمدحسین معصوم‌زاده نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تسریع در پیگیری پرونده‌های قضایی و مصمم بودن قوه قضائیه در محاکمه مفسدان را از نقاط قوت قوه قضائیه فعلی دانست.

معصوم‌زاده از رئیس خواست قوه قضائیه برنامه‌ای جامع برای صلاح و روند خصوصی‌سازی داشته باشد و پرونده جوانانی که به جرم اعتراض احکام طولانی گرفته‌اند مجدداً بررسی شود.

معصوم‌زاده با انتقاد از مصونیت آهنین مسئولان بر این نکته هم تاکید کرد که هنوز هیچ راه مناسبی برای بیان اعتراضات مردم وجود ندارد.

پس از صحبت‌های معصوم زاده دانشجویان به تشویق وی پرداختند و شعار دادند "دانشجوی مسلمان صدای مستضعفان"

امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان هم در سخنانی با اشاره به موفقیت‌های علمی و دفاعی کشور گفت: با دولتی جوان و انقلابی است که می‌توان مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرد.

حواشی دیدار آقای رئیسی با دانشجویان دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

مجری برنامه از نبود آب معدنی برای سخنرانان ابراز تاسف و خاطرنشان کرد: مسئولان حراست دانشگاه مانع از ورود آب‌های معدنی به سالن شده‌اند و فقط به ما اجازه دادند یک بطری آب معدنی برای آقای رئیسی بیاوریم.

علی اسکندی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان سخنران دیگر این مراسم بود که در سخنانی با قدردانی از حضور رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران و در انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف دولت در حل مشکلات اقتصادی موضوع عدم کفایت سیاسی برخی مسئولان دولتی را مطرح کرد و از آقای رئیسی خواست دیوان عدالت اداری را پیگیری این موضوع کند. عدم کفایت سیاسی موضوعی بود که با تشویق پرشور دانشجویان مواجه شد.

از نکات جالبی توجه برنامه امروز دانشگاه تهران حضور دو تن از نمایندگان اصناف کارگری در مراسم روز دانشجو بود.

منصور رشنوار راننده پیک موتوری در این برنامه گفت: همه مسئولان از گران نشدن کالا‌ها صحبت می‌کنند، اما منِ مستاجر گرانی را با گوشت و پوست خودم درک می‌کنم. چگونه از ما انتظار دارند کرایه‌ها افزایش پیدا نکند در حالی که در همین روز‌ها شاهد گران شدن اقلام و اجناس خود بوده‌ایم.

در انتهای سخنان رشنوار همه دانشجویان باز هم یک صدا شعار "دانشجوی مسلمان صدای مستضعفان" را فریاد زدند.

سیدامیر میرناصر کارگر هپکوی اراک به نمایندگی کارگران شرکت‌های خصوصی سازی شده، مهمان دیگر این برنامه بود.

میرناصر خصوصی سازی غلط کارخانه‌ها را روندی برای خودمانی کردن کارخانه‌ها خواند که موجب سلاخی شدن اشتغال و آجر شدن نان کارگران شده است.

حواشی دیدار آقای رئیسی با دانشجویان دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

او با بیان اینکه برخی کارگران به دلیل اعتراضاتشان احکام سنگینی گرفته‌اند گفت: چرا مسئولانی که با همکاری سرمایه‌داران فاسد وضع کارخانه‌های استراتژیک کشور از جمله هپکوی اراک و کشت و صنعت مغان را نابسامان کرده‌اند محاکمه نمی‌شوند.

پس از صحبت‌های میرناصری همه دانشجویان به احترام وی بلند شدند و تشویق کردند. "دانشجوی مسلمان صدای مستضعفان" باز هم سالن شهید چمران دانشکده فنی را پر کرد.

علی طلوعی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان آخرین سخنران با قدردانی از حضور رئیسی در میان دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اصلاح عملکرد قوه قضائیه، گفت: مردم فساد در قوه قضائیه را فساد در حاکمیت تلقی می‌کنند.

اصلاح خبرگزاری میزان هم نکته دیگری بود که علی طلوعی بر آن تاکید کرد. طلوعی خبرگزاری میزان را تنها یک سایت برای روابط عمومی قوه قضائیه خواند.

حواشی دیدار آقای رئیسی با دانشجویان دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

انتشار اسامی قضات فاسد نکته دیگری بود که رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر آن تاکید کرد. او گفت: تا اسامی قاضیان فاسد اعلام نشوند اعتماد تمام مردم به قوه قضائیه بازنمی‌گردد.

طلوعی با اشاره به دستگیری سلاطین سکه و گوشت گفت: باید با سرمنشا‌های اصلی این مفاسد که لابی‌های سیاسی ایجاد کرده‌اند برخورد شود. قوه قضائیه باید نشان دهد برای برخورد با این مفاسد توانایی لازم را دارد.

او با اشاره به اعتراضات مردمی در آبان سال جاری گفت: در شرایط فعلی هرگونه اعتراضی می‌تواند با برچسب امنیتی نادیده گرفته شود. مردم باید چگونه به سیاست‌های غلط این مسئولان انتقاد کند که برچسب‌های امنیت به ایشان زده نشود. این سخنان طلوعی موجب شد تا دقایقی دانشجویان به تشویق و شعار در تایید سخنان طلوعی بپردازند.

طلوعی از رئیس قوه قضائیه خواست بر ادامه فعالیت مسئولانی را که در دروه قبلی قوه قضائیه عمکرد مطلوبی نداشتند تجدیدنظر کنند.

 چند نفر از دانشجویان تلاش داشتند تا در میان جمعیت صدای خود را به او برسانند، اما به جهت حفظ نظم جلسه به آنان قول داده شد تا در پایان مراسم آنها بتوانند نکات خود را به رئیس قوه قضائیه اطلاع دهند.

حواشی دیدار آقای رئیسی با دانشجویان دانشگاه تهران/ از شعارهای احساسی دانشجویان تا حضور راننده پیک موتوری

پیش از آغاز سخنان آقای رئیسی فردی به نمایندگی از دانشجویان سوالاتی را که از قبل آماده کرده بودند قرائت کرد. مشکلات معیشتی تعلل در روند پیگیری پرونده‌هایی همچون سکه ثامن و اصلاح در روند قوه قضائیه و انتصاب مسئولان انقلابی‌تر و جوانتر از نکاتی بود که دانشجویان در سوالات خود از آقای رئیسی خواستند.

آقای رئیسی در میان جمعیت آمد و به آب معدنی حاضر در کنار تریبون خود اشاره کرد و گفت: بگذریم، اما این آب معدنی به نام ما شد و به کام دیگران.

گزارش از علی قدمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
مسولین به فکر مردم باشن نه به فکر جیب خودشان وخانوادشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ديگه كار از كار گذشته و دستگيري سلاطين حالا ديگه نوش دارو بعد از مرگ سهرابه.
آخرین اخبار