معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در سفر اراک:

حل مشکلات واگن پارس، هپکو و آذرآب هنوز نهایی نشده

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در اراک گفت: هنوز حل مشکلات واگن پارس، هپکو و آذرآب هنوز نهایی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از هپکو، آذراب و واگن پارس در خصوص مشکلات این ۳ شرکت گفت: مسئولان کشوری طی دو سه سال گذشته برای حل این مشکلات به استان مرکزی سفر کردند، اما هنوز حل مشکلات نهایی نشده است.

حل مشکلات واگن پارس، هپکو و آذرآب هنوز نهایی نشده

شیرکوند افزود: به همین دلیل مقرر شد معاون اول رییس جمهور جلسه‌ای را با حضور مسئولان استانی و ملی تشکیل دهد تا مشکلات امروز این شرکت‌ها و سایر شرکت‌ها در حوزه سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی برطرف شود.

او ابراز امیدواری کرد: در این جلسه ملی با اتخاذ تصمیماتی خوب نتیجه مثبتی نصیب استان مرکزی شود؛ شاهد رونق تولید باشیم و کارخانجات در تراز واقعی خود قرار گیرند.

واگن پارس، هپکو و آذرآب نتوانسته اند در تراز واقعی خود قرار بگیرند

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوراضافه کرد: شرکت‌های واگن پارس، هپکو و آذرآب حدود سه سالی است که با مشکلاتی درگیر هستد که بخشی اداری و مربوط به مسائل بانکی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی است و در هر سه شرکت هم جابجایی مدیریت و مالک نیز صورت گرفته که این موارد نیز ابهاماتی ایجاد کرده و در نتیجه این شرکت‌ها نتوانسته اند در تراز واقعی خود قرار بگیرند.


او بیان کرد: استان مرکزی یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی کشور است و از دیرباز بخشی از کارخانه‌های اصلی در این استان فعالیت دارند و استان مرکزی به نوعی سرویس دهنده به صنعت کشور محسوب می‌شود.

شیرکوند اظهار کرد: چندسالی است که بویژه با اعمال تحریم‌ها تولید و فعالیت واحد‌های تولیدی در استان با مشکلاتی مواجه شده، از سویی تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید بیشتر شده است و استان مرکزی نیز در این زمینه از استان‌های مورد توجه بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.