یادداشت؛

دنده خلاص تراکتوربه راننده ترک تبارش

نکته جالب این است که جدایی از تراکتور، سریع‌ترین جدایی دنیزلی از تیم‌های تحت هدایتش است.

دنده خلاص تراکتوربه راننده ترک تبارشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،او در تیم هایش حداقل ۱۶ بازی را به عنوان مربی سپری می‌کرد، اما این بار، تنها ۱۳ مرتبه روی نیمکت تراکتور نشست.

تراکتورِ دنیزلی در بازی‌های گذشته، نمایشی بی نظم ارائه کرد که، این عمل آنان، باب میل هواداران نبود، اما بازیکنان تیم نیز، موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند.

دنیزلی که در نشست خبری بعد از بازی با تیم شاهین شهرداری بوشهر آشفته به نظر می‌رسید، انتخاب ترکیب خود را هم اشتباه دانست و انتقاداتی را به بازیکنان انجام داد.

اما به هر حال، این اتفاقی است که روی داده و مصطفی پاشای ترک تبارو ۶۹ ساله، از هدایت تی تی‌ها وپرشور‌ها کنار رفته است.

تیم تراکتور، البته دو بازی معوقه هم درلیگ برتر فوتبال دارد که، شاید در صورت برگزاری آن ها، اوضاع به شکلی دیگر پیش می‌رفت.

حالا هواداران پرشورتراکتور، منتظرند تا نهمین سرمربی خود در چهار سال اخیر راسریعتر بشناسند. در این چندسال اخیر، رسول خطیبی، تونی اولیویرا، امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، ارطغرل ساغلام، جان توشاک، محمد تقوی، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتور نشستند. اگرچه در این سال‌ها، بیشتر مربیان خارجی به تبریز آمده اند واین راهم بایدگفت که، سلیقه ومذاق مالک متمول تراکتور هم به این سمت بیشترگرایش دارد، اما مشخص نیست که پس از تجربه نه چندان خوب با لیکنز، توشاک و دنیزلی، انتخاب بعدی او، همچنان با نام‌های بزرگ وپیرخواهدبودیانه؟!

گفتنی است، با توجه به دوهفته مانده به نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال، طبق اعلام باشگاه تراکتور، میریت فنی تیم به مربی بومی خودکه قبلا نیز سرمربی تراکتوربود، به حاج احد شیخ لاری سپرده شده است (تیم تراکتوردرجدول رده بندی با ۱۸ امتیازهشتم است).

مروری کوتاه برگذشته دنیزلی درایران

یکی از نکات قابل توجه پاس در زمان دنیزلی فوتبال زیبایی بود که این تیم انجام می‌داد. همین امر هم سبب شد تا مسئولان وقت پرسپولیس در سال ۲۰۰۶ به سراغ او بروند و هدایت تیم شان را به این مربی ترک تبار بسپارند. پرسپولیس، اما با دنیزلی هم، نتوانست به جام قهرمانی برسد.

این مربی در پرسپولیس ۳۰ مسابقه، مربیگری کرد که، ۱۴ برد، ۱۱ تساوی و ۵ شکست را تجربه کرد و در نهایت بدون قهرمانی از ایران رفت.

او چند سال در ترکیه، مربیگری کرد تا بار دیگر در نیم فصل سال ۱۳۹۰ و زمانی که پرسپولیس به بحران رفته بود، گزینه اصلی سرخ‌ها شود و با قراردادی یکسال و نیمه هدایت این تیم را برعهده گرفت. دنیزلی تا پایان فصل در پرسپولیس حضور داشت و در مجموع ۲۴ مسابقه ۸ برد، ۷ تساوی و ۹ شکست را به دست آورد و در تیر ماه ۱۳۹۱ به بهانه مشکلات خانوادگی از سمتش استعفا کرد.

با توجه به جدول رده بندی وفشردگی رقابت‌ها، حال بایدمنتظرماندودیدکه درروز‌های آینده، راننده جدیدتراکتوری که روغن سوزشده وهمچنان درسربالایی‌ها، نیازمند حمل کننده و بوکسور است، چه کسی، مسئولیت سنگین هدایت تیم پرشور‌ها را درمسیرهموار که خواهان قهرمانی درلیگ برتر ویا جام حذفی فوتبال هستند را برعهده خواهد گرفت؟!

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار