بهره‌مندی ۴۵۳ هزار خانوار کرمانشاهی از یارانه معیشتی

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از بهره‌مندی ۴۵۳ هزار خانوار کرمانشاهی از یارانه معیشتی خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام امین الله سلیمانی معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از سوم آذر پس از اعلام تخصیص یارانه معیشتی به استان ها، سامانه کد دستوری # ۶۳۶۹ * به صورت رسمی فعال و امکان درخواست سرپرست خانوار از طریق کد ملی فراهم شد.

او گفت : در اولین روز فعال سازی سامانه مذکور با توجه به عدم آشنایی بسیاری از مردم، مراجعه به ادارات کار استان به صورت گسترده مشاهده شد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: مکاتبات پی در پی با وزارت متبوع انجام و با برگزاری جلسات به صورت همزمان سوالات مردم مطرح و دستورالعمل پس از ۲۴ ساعت ابلاغ شد.

این مسئول گفت: روند کاری تعریف شده در پاسخگویی به مراجعین به این ترتیب است که ابتدا ارسال پیامک سرپرست خانوار به کد دستوری انجام، سپس درخواست به صورت سیستمی و بدون دخالت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاسخگویی پس از ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

او گفت: در ادامه کد رهگیری به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار اعلام و ثبت نام سرپرست خانوار با کد رهگیری در سامانه Hemayat.mcls.gov.ir انجام می‌شود و در نهایت درخواست ثبت نام شده طی ۲۰ روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه معیار بررسی درخواست متقاضیان طبق اطلاعیه وزارت کار از ۲۰ پایگاه اطلاعات ایرانیان بدست آمده است، گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلی مدیرکل ادراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دومین روز پرداخت معیشتی در شبکه زاگرس به منظور اطلاع رسانی و رفع ابهامات حاضر شد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اعزام ۲ کارشناس حوزه معاونت اجتماعی به مدت یک هفته به فرمانداری به منظور پاسخگویی به سوالات مردم خبر داد و افزود: طرح هرگونه سوال و ابهام جدید به صورت تلفنی به وزات متبوع اعلام و به مردم اطلاع داده می‌شود.

او با اعلام اینکه برای جلوگیری از سرگردانی مردم مرخصی در این ایام لغو شده است، گفت: همچنین در راستای خدمت رسانی به مردم مکان مناسبی به عنوان میز خدمت با استقرار ۶ کارشناس به منظور تسریع در پاسخگویی اختصاص داده شد.

این مسئول درباره آمار خانوار‌های بهره‌مند در نخستین مرحله توزیع یارانه معیشتی، گفت: ۶۱۸ هزار و ۶۵۸ خانوار یارانه بگیر در استان هستند که تعداد افراد بهره‌مند از یارانه یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۷۳ نفر است.

حجت الاسلام سلیمانی با اعلام اینکه تعداد خانوار‌های بهره‌مند از یارانه معیشتی در کرمانشاه ۴۵۳ هزار و ۲۷۸ خانوار است، گفت: نسبت خانوار بهره‌مند از یارانه معیشتی به کل یارانه بگیران در سطح استان کرمانشاه ۷۳.۳ درصد است.

او افزود: همچنین تعداد خانوار‌های بهره‌مند از یارانه معیشتی در حوزه بهزیستی ۳۴ هزار و ۱۸۰ خانوار و در حوزه کمیته امداد ۷۳ هزار خانوار است.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر مراجعه کننده به صورت حضوری و تلفنی در این زمینه داشته ایم، گفت: عمده‌ترین سوالات مطرح شده از سوی مراجعین مربوط به عدم پاسخگویی کد دستوری از طرف ۲۴ ساعت بوده که این مشکل با وزارت متبوع مطرح شد و علت بار ترافیکی موجود بود.

این مسئول گفت: همچنین در پاسخ به سوال برخی مراجعین مبنی بر اینکه پیامک ارسالی و کد رهگیری حذف شده طرح موضوع شد و چنین پاسخ داده شد که سرپرست خانوار با مراجعه به سامانه حمایت به جای اعلام کد رهگیری، شماره حساب یارانه خود را وارد کند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: همچنین برخی سوال داشتند که به سرپرست خانوار واریز یارانه معیشتی اعلام شده، اما وجهی در حساب آن‌ها نیست که علت آن این است که پول واریز شده و مشکل مربوط به بانک مربوطه است.

او گفت: همچنین در سوال شایع دیگری مطرح شد به سرپرست خانوار اعلام شده در صورت تمایل اجازه دسترسی به درآمد خانوار به دولت داده شود که در پاسخ گفته شد این دسته از مراجعین در صورت عدم اجازه دسترسی دولت به اطلاعات مذکور، با توجه به اطلاعات سامانه ایرانیان مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند و در صورت اعتراض باید به سامانه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام کرده و باید به دولت اجازه دسترسی به اطلاعات درآمدی را بدهند.

او گفت: افرادی که یارانه نمی‌گیرند و یارانه معیشتی برای آن‌ها واریز نشده باید برای ثبت نام منتظر اعلام در آینده باشند تا شیوه پیگیری اطلاع رسانی شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار