استاندار قزوین:

بنیاد ایران شناسی می‌تواند مانع ایجاد معضلات فرهنگی شود

استاندار قزوین در شورای برنامه ریزی استان گفت: بخشی از مشکلات کشور به دلیل بی توجهی به فرهنگ و هویت کشور است که بنیاد ایران شناسی می‌تواند مانع ایجاد مشکلات شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در شورای برنامه ریزی استان در باره بنیاد ایران شناسی بیان کرد: این بنیاد و سابقه آن بعد از مباحثی که در مورد هویت تاریخی کشور مطرح بود و علاقه‌ای که مقام معظم رهبری به حفظ تمدن و فرهنگ کشور داشتند، از سوی معاون رییس جمهور وقت در سال ۷۳ تاسیس شد تا در حوزه هویت‌های فرهنگی و تاریخی کشور مطالعه کند.

جمالی پور افزود: ارزش‌های زیادی در تاریخ ایران وجود داشته که به دلایل مختلف در طی سال‌ها در تقابل و تعامل فرهنگی، جایگاه خود را از دست داد.

استاندار اضافه کرد: ایران در منطقه، کشوری با سابقه تاریخی حکومت و حکومت داری است که اصالت‌های فرهنگی متعددی در وجود خود داشته و بنیاد ایران شناسی می‌تواند در حوزه پژوهش و مطالعه به ثبات فرهنگی متناسب با دین و فرهنگ ایرانی کمک کند.

جمالی پور عنوان کرد: کمرنگ شدن فرهنگ‌ها به این دلیل است که از فرهنگ خود به خوبی صیانت نکردیم و این بنیاد می‌تواند با ارزش گذاری به این فرهنگ‌ها که نوعا برخی از بین رفته، می‌توان آن‌ها را زنده کرد.

او افزود: باید روی هویت‌ها مطالعه کنیم و با کمک NGO‌ها بتوانیم هویت‌های از بین رفته را احیا کرده و حفظ کنیم، از دست دادن هویت‌ها می‌تواند موجب ایجاد معظلات شود که همین امر می‌تواند شاکله جامعه را برهم زده و موجب ایجاد مشکلات جدی شود.

مقام ارشد اجرایی استان تصریح کرد: بنیاد ایران شناسی با ماموریت خود ایجاد شده تا ظرفیت‌های تاریخی این استان را بررسی و مانند پازلی این ظرفیت‌ها را به پازل اصلی کشور وصل شده و فرهنگ ایرانی را ایجاد کند و می‌تواند نقشه موثری در جهت گیری‌های برنامه‌ای کشور شده و سایر برنامه‌های کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

جمالی پور اضافه کرد: ما از این بنیاد در استان حمایت می‌کنیم، چون فرهنگ جزو علایق اجتماعی جامعه است که همه به آن علاقه دارند و بر همین مبنا می‌تواند ظرفیت بزرگی برای بنیاد ایران شناسی باشد.

استاندار گفت: در مورد ساختمان این بنیاد نیز پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با فعال کردن آن برشی را از استان قزوین برای تاریخ و هویت ایرانی ایجاد کنیم تا ظرفیت بزرگی بعنوان افتخار برای جوانان باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار