ثبت نام ۲۴۴ نفر برای تکیه بر کرسی های نمایندگی حوزه‌های انتخابیه استان یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با ثبت نام ۲۴۴ داوطلب از حوزه‌های انتخابیه استان یزد به پایان رسید.

ثبت نام ۲۴۴ نفر برای تکیه بر کرسی های نمایندگی حوزه‌های انتخابیه استان یزداحمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: از ابتدای فرآیند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون، ۲۴۴ نفر برای تصدی کرسی‌های نمایندگی در حوزه‌های چهارگانه استان یزد نام نویسی کرده اند که از این تعداد ثبت نام ۲۳۶ نفر از داوطلبان قطعی شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۲۴ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، ۵۰ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد، ۴۷ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه اردکان ثبت نام کرده اند.

ترحمی با بیان اینکه از تعداد داوطلبان ثبت نام شده، ۲۳ زن و ۲۱۳ نفر مرد هستند، اظهار داشت: تحصیلات داوطلبان به تفکیک، لیسانس هشت نفر، فوق لیسانس ۱۷۸ نفر، دکترا ۳۶، تحصیلات حوزوی هم ۱۲ نفر هستند و تحصیلات یک نفر هم هنوز ثبت نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد همچنین با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان از فردا در مراجع چهارگانه آغاز می‌شود، اظهارداشت: مراجع چهارگانه کار تایید یا رد صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پس از ۱۲ روز به هیئت‌های اجرایی اعلام می کنند.

او ادامه داد: هیئت های اجرایی نیز موظفند در بازه زمانی ۱۰ روزه به بررسی استعلام مراجع چهارگانه بپردازند.

ترحمی تصریح کرد: پس از طی این بازه زمانی ۲۲ روزه، فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه مراتب صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان را به آن ها اعلام می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه داوطلبانی که در فرایند فوق صلاحیتشان تایید نشود، حق اعتراض دارند، افزود: اعتراض و شکایت این دسته از داوطلبان در مراتب مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت در روز ۲۲ بهمن ماه اسامی نهایی داوطلبان اعلام می شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار