اعلام شماره تلفن برای گزارش تخلفات انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شماره تلفن ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان فعال است.

اعلام شماره تلفن برای گزارش تخلفات انتخاباتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: شماره تلفن ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان قزوین فعال است و به محض دریافت گزارش، دادگستری ضمن تذکر به کاندیدا، موضوع را در محاکم دادگستری پیگیری خواهد کرد.

او اضافه کرد: ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده است و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی، ادمین کانال‌های فعال شناسایی و در آینده نزدیک جلساتی برای آن‌ها برگزار خواهد شد تا مفاهیمی که درباره انتخابات منتشر می‌کنند، منطبق با قانون باشد.

او افزود: کارگروه فضای مجازی در دادستانی استان، وظیفه شناسایی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی را بر عهده دارد و اگر گزارشی از فعالیت غیرقانونی انتخاباتی دریافت کنیم قطعاً با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام قدرتی گفت: ۹ شعبه در دادسرا‌های استان، تعیین شده است و تا دو روز آینده شعب رسیدگی کننده پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگاه‌های استان هم تعیین خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌های غیرمجاز، منع قانونی دارد، تصریح کرد: بر اساس قانون، به تخلفات انتخاباتی، به صورت فوری رسیدگی می‌شود و در زمان ثبت نام هم موضوع تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها بررسی و به متخلفان تذکر داده شد.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مفهوم نظارت استصوابی سوی شورای نگهبان در انتخابات گفت: در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان، وظیفه صیانت از انتخابات را بر عهده دارند و این امر در کشور ما با حضور فق‌ها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود و افراد اصلح به نهاد قانونگزاری کشور راه پیدا کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.