فتحی: وقتی مطالبات مان از حامیان مالی وصول نمی‌شود، از کجا پول بازیکنان را بدهیم؟ /به دنبال حفظ استراماچونی هستیم

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص شرایط این روزهای آبی پوشان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال بیان کرد: استراماچونی ۲ سال با استقلال قرارداد دارد و ۲ طرف علاقه زیادی برای ادامه این قرارداد دارند. قطعا به دنبال نگه داشتن استراماچونی هستیم. این مربی ایتالیایی را با دقت و آگاهی تمام به تیم استقلال آوردیم و در شرایط بد نیز از او تمام قد حمایت کردیم.

او گفت: در شرایط خاصی هستیم و انتقال پول به اروپا بسیار مشکل است. انتقال پول به حساب شخص دشوار است و این امر کار تیم استقلال را سخت‌تر کرده است. هیچ کس برای به وجود آمدن این شرایط مقصر نیست. ما فقط ۲ ماه بدهکار استراماچونی هستیم و پول را از حساب‌های مختلف در اختیار او قرار می‌دهیم. پول از طریق صرافی در چند مقطع به حساب مربی استقلال واریز می‌شود.

فتحی: وقتی مطالبات مان از حامیان مالی وصول نمی شود، از کجا پول بازیکنان را بدهیم؟/از تبلیغات محیطی یک ریال هم به باشگاه واریز نشده است/ به دنبال حفظ استراماچونی هستیم

فتحی ادامه داد: سال گذشته بازیکنان و کادرفنی خارجی داشتیم که گاهی پولشان را نقدی دریافت می‌کردند. زمانی که با استراماچونی قرارداد بستیم شرایط واریز پول بهتر بود. ۴ ماه از قرارداد استراماچونی را واریز کردیم. ما به مربی حرفه‌ای استقلال حق می‌دهیم، چرا که تلاش زیادی برای تیم استقلال کرده است.

همسر استراماچونی به خاطر تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرده است

مدیر عامل استقلال عنوان کرد: او به تعهدات خود عمل کرده است. برای حساب بانکی استراماچونی مشکل پیش آمده است که کسی مقصر نیست. همسر استراماچونی به خاطر تعطیلات کریسمس ایران را ترک کرده است و ربطی به مشکلات مالی ندارد. امیدواریم در اولین فرصت مشکل انتقال پول حل شود.

او گفت: به هیچ گزینه‌ای جز استراماچونی برای هدایت تیم استقلال فکر نمی‌کنیم. هواداران استقلال شرایط را درک می‌کنند. استقلال تمام تلاشش را کرده است و در ادامه هم مشکلات مالی را حل خواهیم کرد. قرداد‌ها تابع فدراسیون جهانی فوتبال است و پس از پرداخت نکردن ۲ ماه دستمزد سرمربی می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

فتحی اظهار کرد: شیخ دیاباته تحت هیچ شرایطی از تیم استقلال جدا نمی‌شود. همچنین هیچ بازیکنی از تیم جدا نخواهد شد، بلکه در ادامه فصل با تشخیص سرمربی یک مهاجم خارجی به تیم دعوت می‌شود. باشگاه استقلال و کادرفنی به دنبال بازیکن خارجی هستند که بتواند به صورت فیکس برای تیم بازی کند.

فتحی: وقتی مطالبات مان از حامیان مالی وصول نمی شود، از کجا پول بازیکنان را بدهیم؟/از تبلیغات محیطی یک ریال هم به باشگاه واریز نشده است/ به دنبال حفظ استراماچونی هستیم

ابهاماتی برای باشگاه استقلال در Afc به وجود آمده است

او گفت: استقلال پس از ۴ سال توانسته در صدر جدول لیگ قرار بگیرد. هر گاه استقلال به این جایگاه می‌رسد حواشی گریبان این تیم را می‌گیرد. هفته گذشته متوجه شدیم که ابهامی در AFc برای تیم استقلال به وجود آمده است. هر کسی در هر زمانی نمی تواند از تیم استقلال شکایت کند. ما دلایل ابهام را برای باشگاه استقلال نمی‌دانیم. فردا نماینده ما برای حضور در قرعه کشی آسیا عازم AFC می‌شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال بیان کرد: امسال تیم استقلال با حضور بازیکنان با کیفیت و سرمربی حرفه‌ای بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت، اما متاسفانه افرادی انتقاد می‌کنند. استقلال برای اولین بار ۲ زمین تمرینی دارد. استقلال به عنوان یک تیم دولتی دارای مشکلات زیادی است که مربوط به امروز و دیروز نیست.

فتحی گفت: امسال تیم را ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته با هزینه کمتری بستیم. تیم های استقلال و پرسپولیس از حامیان مالی مشترک بهره‌مند هستند و باید از سوی آن‌ها به دست باشگاه پول برسد. زمانی که از سوی حامی مالی به تیم پول داده نمی‌شود مجبوریم پول را با تاخیر به بازیکنان برسانیم.

فتحی: وقتی مطالبات مان از حامیان مالی وصول نمی شود، از کجا پول بازیکنان را بدهیم؟/از تبلیغات محیطی یک ریال هم به باشگاه واریز نشده است/ به دنبال حفظ استراماچونی هستیم

تیم استقلال به آرامش نیاز دارد

او افرود: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها به هوادار القا می‌کند که مدیریت استقلال دچار مشکل است. کسانی که آرامش و موفقیت استقلال را دوست ندارند در ذهن هواداران بی اعتمادی را القا می‌کنند. افرادی برای ایجاد کردن مشکلات برای استقلال شیطنت می‌کنند. استقلال در این شرایط زمانی نیاز به آرامش دارد که امیداواریم آرامش تیم حفظ شود.

او گفت: ما برای بلیت فروشی پیش پرداخت دریافت کردیم. در سال‌های اخیر مسیر بلیت فروشی شفاف نبوده و تلاش می‌کنیم تا این مسیر شفاف شود. جلسات متعددی در این راستا داشتیم که به زودی حل خواهد شد. بلیت فروشی برای باشگاه‌ها است و زیر ساخت از طریق شرکت توسعه صورت گرفته بود، اما آن‌ها تمایل زیادی نداشتند. برای بلیت فروشی یک قرارداد ۳ جانبه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه و تجهیزات برگزار شد.

او اظهار کرد: شکایت شعبه ۲ فرهنگ و رسانه در مدیریت های قبلی صورت گرفته است که از سازمان لیگ و تیم استقلال و پرسپولیس شکایت شده است. جلسات متعددی در دفتر تاج و شرکت توسعه و تجهیزات داشتیم که به زودی حل خواهد شد. امروز جلسه شورای وزارت ورزش و جوانان بود، اما من در جلسه حضور نداشتم. پیش از جلسه با کریمی رئیس شرکت توسعه و تجهیرات جلسه‌ای داشتم که مربوط به زمین تمرین استقلال در باشگاه انقلاب بود.

فتحی: وقتی مطالبات مان از حامیان مالی وصول نمی شود، از کجا پول بازیکنان را بدهیم؟/از تبلیغات محیطی یک ریال هم به باشگاه واریز نشده است/ به دنبال حفظ استراماچونی هستیم

او در ادامه عنوان کرد: تعهدات مالی حامایان مالی وصول نمی‌شود. درآمد پایدار استقلال از طریق حامیان مالی است. مشکل هر ساله ما کسب مجوز حرفه‌ای است و حدود ۱۰ میلیارد در این زمینه هزینه کردیم. باشگاه تا این لحظه مشکلات مالی را مدیریت و بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده است. اگر بدهی‌های باشگاه استقلال نبود، بازیکنان ۵۰ درصد قرارداد خود را دریافت می‌کردند.

او گفت: هر اطلاعاتی که در سایت فدراسیون منتشر شود با سرمربی درمیان میگذاریم. ابتدا تصور ما برای سهمیه آسیا ۳+۱ بوده است که بعدا تبدیل به ۲+۱ شد. در این اتفاق فدراسیون فوتبال مقصر نیست.

او در پایان عنوان کرد: طلب داریوش شجاعیان بازیکن ماشین سازی پرداخت شده است. در دوره مدیریتی من هیچ طلب مالی باز نمانده است. شیوه اداره باشگاه‌ها خصوصی است و استقلال و پرسپولیس هیچ گاه سود نداشته اند. تبلیغات محیطی در اختیار سازمان لیگ قرار می‌گیرد و به باشگاه تعلق نمی‌گیرد. ۳ درصد از این هزینه‌ها کسر می‌شود و در اختیار هیئت فوتبال و سازمان لیگ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار