استاندار نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر را تایید کرد

لوی الیاسری، استاندار نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را تایید کرده و افزود حرم مطهر امام علی (ع) امن است.

استاندار نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بغداد الیوم، لوی الیاسری، استاندار نجف در حالی حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را تایید کرد که پیش از این فرماندهی پدافند هوایی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده توسط سایت‌های خبری و فضای مجازی از جانب این وزارتخانه مبنی بر حمله پهپادی به به منزل مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در منطقه الحنانه نجف اشرف، را تکذیب کرده بود.

مرکز پلیس استان نجف روز شنبه با حضور لوی الیاسری، استاندار نجف و محمد رضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر غانم محمد جعفر الحسینی، رئیس پلیس این استان نشستی را در خصوص حمله پهپادی به منزل مقتدی الصدر رهبر جریان شیعی صدر عراق برگزار کردند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق در تکذیب خبر حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر آمده بود: «ما این خبر را اعلام نکرده‌ایم و به هیچکس هم نگفته‌ایم که در این باره صحبت کند. هر خبری که از سوی وزارت دفاع مطرح می‌شود در سایت این وزارتخانه و فضای مجازی مربوط به آن منتشر می‌شود.» (بیشتر بخوانید)

الیاسری در این نشست گفت: «به دنبال بازدیدی که با مقامات پلیس استان از منزل مقتدی الصدر داشتیم به ما خبر داده شد که ساعت ۳:۴۰ بامداد شنبه یک بمب توسط یک پهپاد ساخت داخل به خانه الصدر در نجف پرتاب شد. این پهپاد از سمت محله‌های شمالی نجف به سمت منزل الصدر هدایت شده بود. چیزی که کارشناسان پلیس جنایی هم آن را تایید می‌کنند و می‌گویند که پهپاد مذکور بومی بوده و تحقیق برای پی بردن به واقعیت‌های بیشتر درباره آن آغاز شده است.»


بیشتربخوانید: حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در نجف اشرف


الیاسری افزود: «کسانی به دنبال فتنه انگیزی هستند. بیانیه‌ای جعلی هم به من نسبت دادند درباره اینکه من گفته‌ام هیچ پهپادی در کار نبوده در حالی که من به رسانه‌ها گفتم یک پهپاد خانه آقای الصدر را هدف گرفته است.»

الیاسری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال خطر برای مرقد مطهر امام علی (ع) گفت: «دستگاه‌های امنیتی، سامانه دفاع هوایی و فناوری‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند. به آن‌ها دستور سرنگونی پهپاد‌ها داده شده بنابراین حرم امیرالمومنین علی (ع) و شهر قدیمی نجف کاملا در امنیت است.»

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و سرلشکر الحسینی رئیس پلیس نجف هم در این نشست خبری نجف را کاملا آرام و باثبات توصیف کردند و گفتند که دستگاه‌های امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله به منزل مقتدی الصدر ادامه خواهد داشت و باید کسانی که قصد هدف گرفتن الصدر را داشتند به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار