احداث ۱۵۰ هکتار گلخانه در شیروان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح کنونی کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی ۵۰ هکتار است که برای ایجاد ۱۵۰ هکتار گلخانه دیگر تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون ۱۵ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور وجود دارد که سه هزار هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است.

وی با اشاره به بحران جدی منابع آب، رفتن به سمت کشت گلخانه‌ای را ضروری دانست و گفت: هم اینک سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس، تا ۳۰۰ متر مربع، به راحتی مجوز داده و نیز با اعطای تسهیلات هفت درصدی با بازپرداخت هفت ساله، از محل صندوق ذخیره ارزی، از فعالان این بخش حمایت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: قبلا برای صدور مجوز گلخانه ۲۸ مورد استعلام صورت می‌گرفت که دریافت آن بسیار زمانبر بود، ولی اکنون این استعلام‌ها کاهش یافته که ظرف یک هفته دریافت و متقاضی به بانک معرفی می‌شود.

سطح گلخانه‌های خراسان شمالی در پایان سال ۱۳۹۷ به ۵۰ هکتار افزایش یافت.

میزان تولید گلخانه‌های خراسان شمالی شامل چهار هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۴۲ هزار شاخه گیاه گلدانی است.

انتهای پیام / ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.