ترامپ: جولیانی به کنگره گزارش می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد وکیل او به زودی به کنگره در خصوص سفر اخیرش به اوکراین گزارش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد رودی جولیانی، وکیل او گزارشی را در خصوص سفر اخیر خود به اوکراین به کنگره و ویلیام بار، دادستان کل این کشور ارائه خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: او قصد دارد گزارشی را به داستان کل و کنگره ارائه کند. او می‌گوید اطلاعات خوبی دارد. من هنوز درباره این اطلاعات با او صحبت نکرده ام.

ترامپ در ادامه گفت: او به من نگفته که چه چیزی یافته، اما فکر می‌کنم می‌خواهد به کنگره برود و به دادستان کل و وزارت دادگستری گزارش دهد. شنیدم که اطلاعات زیادی به دست آورده است.

وکیل رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در بحبوحه ادامه تحقیقات مجلس نمایندگان این کشور در خصوص استیضاح ترامپ، سفری به اوکراین داشت. در این سفر جولیانی با چند مقام مختلف اوکراینی ملاقات داشته است. عکس‌های سفر جولیانی نشان داد که او با یکی از دیپلمات‌های سابق اوکراین که موضوع مداخله کی‌یف در انتخابات سال ۲۰۱۶ را مطرح کرده، دیدار داشته است. یوری لوتسنکو، سیاستمدار اوکراینی و دادستان پیشین این کشور پیشنهاد داده بود تا تحقیقات مشترکی در خصوص فساد میان واشنگتن و کی‌یف صورت گیرد.

همچنین یک قانونگذار مستقل اوکراینی روز پنج شنبه اعلام کرد او شاهد رایزنی رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا در کی‌یف درباره سوء استفاده از پول مالیات دهندگان این کشور توسط نهاد‌های دولتی اوکراین بوده است. همانطور که پیشتر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد جولیانی این هفته برای دیدار با مقامات سابق و فعلی اوکراین در خصوص یک سری از مستندات، در بحبوحه تحقیقات در حال انجام استیضاح ترامپ، به بوداپست و کی‌یف سفر کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که در حال انجام روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ است، روز سه شنبه به انتشار گزارش خود در این باره اقدام کرد.

در این گزارش آمده است: ترامپ از یک دولت خارجی (اوکراین) خواسته برای انتخاب مجددش در انتخابات مداخله کند. همچنین وی مانع از روند تحقیقات کنگره درباره خود شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار