درخواست سناتور ارشد دموکرات از ایران

به دنبال آزادی جاسوس آمریکایی از زندان ایران، باب منندز خواهان آزادی دیگر شهروندان بازداشت‌شده از سوی تهران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در پی توافق دو جانبه برای تبادل زندانیان و آزادی ژیو وانگ، شهروند آمریکا از سوی ایران، باب منندز ضمن تمجید از آزادی وی، گفت تهران باید دیگر آمریکایی‌هایی که در زندان‌های ایران در بازداشت هستند را آزاد کند.

سناتور ارشد دموکرات در بیانیه‌ای مدعی شد: ایران به طرز غم انگیزی به بازداشت‌های نادعادلانه و سیاسی ادامه می‌دهد. در حالی که ما آزادی آقای وانگ را جشن می‌گیریم، نمی‌توانیم رابرت لوینسون، مایکل وایت، باکر و دیگران را فراموش کنیم.

منندز از طرفداران جدی تلاش برای آزادی آمریکایی‌های در بازداشت است. مقامات دولتی آمریکا پس از آزادی وانگ اعلام کردند به آزادی شهروندان این کشور در سراسر دنیا ادامه می‌دهند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آمریکایی گزارش داد «ژیو وانگ» با یک هواپیمای سوئیسی از تهران به زوریخ رفته و در آنجا با «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرده است. یک مقام آمریکایی با اشاره به تبادل زندانی میان آمریکا و ایران، گفت هیچ نشانه‌ای درباره اینکه مذاکرات بیشتری میان دو طرف در جریان باشد وجود ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم بیانیه‌ای با موضوع آزادی ژیو وانگ در ایران منتشر کرد. در بیانیه ترامپ آمده است: «پس از گذشت بیش از سه سال حبس در ایران، ژیو وانگ در حال بازگشت به آمریکاست.»

وانگ در سال ۲۰۱۶ به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
پول بده جاسوس بگیر.
آخرین اخبار