شیخ الاسلام در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خوش رقصی مجدد اروپا برای آمریکا، بار دیگر به ما درس بی‌اعتمادی داد/ لزوم حرکت به سمت پیشران‌ هسته‌ای

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در نامه اخیر سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل آنها بار دیگر برای آمریکا خوش رقصی کردند.

اروپا بار دیگر برای آمریکا خوش رقصی کرد/ درس بی اعتمادی به اروپا را گرفتیمحسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نامه سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل علیه توان موشکی ایران اظهار کرد: در نامه سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل علیه توان موشکی ایران بار دیگر مستعمره بودن اروپا ثابت شد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اورپایی‌ها بی‌اختیار در خدمت اهداف و آرزوهای ایالات متحده آمریکا هستند، از این سو بارها توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مسئله روابط دوجانبه تحقیر شده‌اند و آمریکا مدام در مسائل داخلی اروپا دخالت می‌کند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه آمریکا برای مداخله در مسائل داخلی اروپا از برخی احزاب دفاع و پشتیبانی می‌کند، گفت: در نامه اخیر سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل آنها بار دیگر برای آمریکا خوش‌رقصی کردند، همچنین ما با دیگر درس بی‌اعتمادی به اروپا گرفتیم.

او درمورد گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی اظهار کرد: بدون شک ما گام پنجم را برمی‌داریم و معتقدم در این گام ایران باید روی پیشران‌های هسته‌ای کار کند که یک مسئله کاملاً غیرنظامی است.


بیشتر بخوانید:  نامه غربی‌ها به سازمان ملل از پیش برنامه‌ریزی شده بود/ آمریکا به دنبال محدودسازی توان موشکی ایران است


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پیشران هسته‌ای یک مسئله کاملاً اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: پیشران هسته‌ای مانند سایر موارد انرژی هسته‌ای با هدف صلح‌آمیز است؛ پیشران هسته‌ای موتوری است که در ناقل‌های بزرگ مانند کشتی‌های قول‌پیکر قرار می‌گیرد.

شیخ الاسلام افزود: با توجه به مسائل زیست محیطی و اثر سوء سوخت‌های فسیلی، باید به سمت ساخت پیشران‌های اتمی حرکت کنیم که به اعتقاد من ما باید در گام پنجم این کار را انجام دهیم. پیشران‌های هسته یکی از نیازهای مهم صنعت ما است، همان گونه که ما از نیروگاه هسته‌ای بوشهر برای تولید برق استفاده می‌کنیم، باید از پیشران‌های هسته‌ای به عنوان موتور ناقل‌های بزرگ استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار