طبق سال بودجه سال ۹۹؛

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ لحاظ شد / پرداخت ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی‌الحساب

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ همچون امسال لحاظ شد که بر این اساس مقرر شد ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی‌الحساب پرداخت شود.

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ لحاظ شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نشان می‌دهد که پزشکان مشابه امسال، موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند و مقرر گردید ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی الحساب پرداخت شود.

بر این اساس، تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (٢) ماده (١٦٩) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۶۶/١٢/۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:لزوم ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه کارمند ایران


همچنین تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد‌های عمومی، نیرو‌های مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف هستند ده درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود، به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی‌الحساب این بند شامل تمام پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق بند (الف) این تبصره پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود نخواهد بود.

حکم ماده (١٩٩) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ١٣٦٦ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در اجرای این بند جاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک پزشک
۲۱:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
این ده درصد علی‌الحساب است پانزده درصد دیگر هم می‌گیرند و می‌شود بیست و پنج درصد. حالا شما یک حرفه را پیدا کنید که بیست و پنج درصد از درآمد کل خود را مالیات بدهد. این مالیات غیر از مالیات بر حقوق است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
جالبه.اگه ده درصد باشه واقعا ظلمه در حق کارگر و کارمند. برا این بخش تا یه مبلغ ده درصد بعدش 15 و 20و 30 و برو بالا . برای پزشک فقط ده درصد و برای سلبریتی ها هم معاف. عدالت علی آرزویم است
آخرین اخبار