در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پاسخ هاشمی به اظهارات قالیباف در مورد ریاست ۲۰ ساله خاندان هاشمی بر مترو

هاشمی رفسنجانی به اظهارات روز گذشته قالیباف درخصوص ریاست خاندان هاشمی بر مترو تهران واکنش نشان داد.

پاسخ هاشمی به اظهارات قالیباف در مورد ریاست ۲۰ ساله خاندان هاشمی بر متروبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی این شورا در تشریح مصوبات امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: زمان جلسه امروز شورا همانند جلسه هفته گذشته به بررسی الزام بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گذشت، زیرا برای اعضا بررسی بند به بند الزام بودجه مهم است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته اعضای شورا این میزان حساسیت را در بررسی بودجه نداشتند، گفت: به دلیل حساسیت بودجه لایحه الزام بودجه بند به بند در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و به اعضا پیشنهاد‌های خود را در این باب مطرح می‌کند.

هاشمی رفسنجانی در تشریح جلسه هم‌اندیشی صبح امروز خود، با شهرداری تهران با محوریت انتصابات در سازمان‌های حمل ونقل عمومی، گفت: برخی مسائل در حوزه انتصابات در سه بخش مترو، اتوبوس و تاکسیرانی مطرح شد که اگر بخواهید از من درباره برکناری آقای سنندجی از سمت اتوبوسرانی بپرسید باید بگویم که تصمیمی در این باب در جلسه هم‌اندیشی گرفته نشد.

او ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه هم‌اندیشی شهردار تهران موضوع احداث تراموا را در شهر تهران مطرح کرد که اعضای شورا بر این موضوع اعتقاد داشتند که در کنار احداث تراموا به دلیل هزینه‌بر بودن می‌توان اتوبوس‌های برقی را وارد خطوط حمل و نقل عمومی کرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شهردار تهران برای چه خطوطی قصد احداث تراموا را دارد، گفت: در مسیر خیابان ولیعصر، تجریش، راه‌آهن و محدوده میدان امام خمینی (ره) و بازار تهران از جمله معابری بود که شهردار تهران پیشنهاد احداث تراموا را در آن نقاط مطرح کرد.


بیشتر بخوانید: آیا مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران برکنار می‌شود؟


هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهار نظر روز گذشته محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران مبنی بر اینکه ۲۰ سال است مترو در اختیار خاندان هاشمی است و در این مدت نتوانستند ۲۰ کیلومتر خط مترو را گسترش دهند، گفت: من در زمان پیشتر به این سوال پاسخ دادم و صحبت آقای قالیباف بدین معنی است که می‌خواهد بگوید مترو را من ساختم (با خنده).

او ادامه داد: عمر مترو از پیش از انقلاب استارت خورد و تا امروز ادامه داشته است، من تنها در دو سال در مترو فعالیت نداشتم و امروز اگر خطوط مترو وجود دارد و ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ در حال احداث هستند، از جمله اقداماتی است که در زمان مدیریت من در مترو دستگاه‌های TBM آن وارد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که ایستگاه مترو میرداماد به چه دلیل از صبح مسافرگیری نداشته است؟، گفت: من از موضوع تعطیلی ایستگاه مترو اطلاعی ندارم و باید اجازه دهید گزارش آن را بگیرم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز مدیریت شهری پس از دو سال در حال انتصاب افراد در شهرداری تهران است، گفت: شهرداری تهران نزدیک به ۸۰۰ پست مدیریتی دارد که در هر بازه از زمان می‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد و باید بگویم همواره انتصابات را در مدیریت شهری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
کارنامه 12 سال قالیباف به مراتب از کارنامه سه شهردار بعدی بهتر وقابل دفاع تر است
آخرین اخبار